בהחלט ירוקה, לא?
סדנת Revenge Designs השוכנת באינדיאנה היא שם חדש בשוק האמריקני – היא הוקמה רק ב-2008 – אך בעליה האוסטרלי, פיטר קולוראפי, הוא בעל רקע בתחום השיפורים, מכניים ועיצוביים, באוסטרליה מאז 1980. לארה"ב הגיע קולוראפי בעקבות שיתוף פעולה עם GM לשיפור הפונטיאק GTO (שהתבסס על ההולדן מונארו האוסטרלי, דגם שהיה מוכר היטב לקולוראפי). לאחר מכן נוצר שיתוף פעולה עם סדנת לינגנפלטר הידועה, ובסופו של דבר החליט קולוראפי להקים בארה"ב סדנה עצמאית משלו, אותה הוא מפעיל עם בנו ג'סטין. בסדנה זו נתקלנו לראשונה לפני שנה בתערוכת דטרויט 2009 כאשר הציגה אבטיפוס למכונית-על חדשה, GTM-R. מאז לא שמענו הרבה על המכונית או על הסדנה – עד תערוכת דטרויט הנוכחית, כאשר הפציעה מכונית-על חדשה נוספת מבית ריוונג', העונה לכינוי Verde.
משמעות המילה Verde בספרדית (מבוטא וֶרדֶה) היא "ירוק". השם נבחר, אנו משערים, לא בשל צבעה הירוק של המכונית (להיפך, אפשר להניח) אלא בשל העובדה שאחת מאופציית ההנעה שלה היא יחידה היברידית "ירוקה" ידידותית לסביבה שמקורה בחברה נפרדת, המכונה Hp2g. מדובר במנוע V8 מהפכני בתכנונו שהופיע גם הוא בתערוכת דטרויט 2009, על פורד מוסטנג שהיה אחד התמודדים על פרס איכות-הסביבה X-Prize. מפתחי המנוע מצהירים על נתונים דמיוניים למדי – שילוב של 400 כ"ס עם צריכת דלק של מעל 40 ק"מ לליטר (!). איך? ניתן לנתק עד 7 מ-8 הצילינדרים; הבוכנות שאינם פעילות מונעות באמצעות מערכת אלקטרו-מגנטית מסתורית; והסיוע החשמלי מושג באמצעות מנועים חשמליים הממוקמים בתוך המנוע הרגיל, בגל הארכובה עצמו. מתכנני המנוע מתעקשים כי נתוני צריכת הדלק שהם מדברים עליהם הושגו בפועל, במציאות. אתם מוזמנים לצפות בוידאו ולשפוט בעצמכם:

גם לנו קשה שלא להיות ספקנים, אבל אפשר להיות רגועים: סדנת ריוונג' מציעה את ה-Verde גם עם אופציית הנעה קונבנציונליות. אפשר לבחור במנוע V8-מירוץ של פורד, משופר בידי Roush, המפיק 605 כ"ס, או במנוע ה-LS9 המוגדש של הקורבט ZR1, עם 638 כ"ס. בחירה באחד ממנועים אלו תאפשר לכם להאיץ ל-100 קמ"ש באזור 3 שניות ולהגיע למהירויות מרביות מעל 320 קמ"ש, אפילו עד 385 קמ"ש אם תבחרו ביחס-העברה סופי ארוך די הצורך. מחיר התענוג מתחיל ב-190,000 דולר, אם כי יש לנו הרגשה שאופציית ה-Hp2g תעלה הרבה יותר. אנשי ריוונג' מצהירים כי הם מתכננים לספק מכוניות בפועל ללקוחות כבר השנה. נחכה ונראה.