מה ל-GMC ולהאצ'בק קטן? גם לנו לא ברור. GMC זה מותג של משאיות, של טנדרים גדולים, המותג שהסלוגן שלו בשנים האחרונות קידם את התדמית החסונה והמסוקסת הזו: Industrial Grade, "דירוג תעשייתי" (וכדי להבין את הכוונה, נסו לחשוב על המאווררים שמנסים למכור לכם בחנויות עשה-זאת-בעצמך. אלו המוגדרים "תעשייתיים" עולים הרבה יותר, נכון?). מותג של גברים, בקיצור.


ובכן השם "גרניט", Granite, בו נבחר עבור רכב-הקונספט המופיע כאן בהחלט מקדם את התדמית הזו – גרניט הוא סוג של סלע, קשה וקשוח. היינו בהחלט מצפים ששם כזה יוצמד לאיזה טנדר-קונספט מסיבי. אבל ימיהם של טנדרים-קונספט מסיביים וגבריים חלפו להם (אנו מקווים מאד שלא לבלי-שוב...) ובמקום זאת ה-GMC המדובר הוא האצ'בק קרוסאובר קומפקטי עם מנוע 1.4 ל'. כן כן, קחו אוויר, תנשמו, תחשבו מחשבות טובות. זהו? נרגעתם?
GMC גרניט: קרוסאובר קומפקטי (וידאו)
צילום: מנהל
GMC גרניט: קרוסאובר קומפקטי (וידאו)
צילום: מנהל
כמה קומפקטי? ובכן האורך החיצוני הוא בקושי מעל 4 מטרים ובסיס הגלגלים הוא 2.63 מ' בלבד, יחד עם רוחב של 1.79 מ' וגובה של 1.53 מ'. בהחלט קומפקטי גם במונחים אירופיים, לא רק אמריקניים. לפחות, אתם מוכרחים להודות, מדובר בהאצ'בק די מגניב. העיצוב פוגע בול, לטעמנו, ויוצר מראה שרירי-אגרסיבי שאינו סובל מעיצוב-יתר. GMC אומרים שהמראה החיצוני מגיע מהשראה תעשייתית – שוב הענין התעשייתי הזה – ומצד שני גם מספרים שצוות המעצבים הצעירים ניסו לפגוע בהעדפות של יאפים עירוניים מבחינת עיצוב הפנים. שיהיה. כיאה לרכב-תצוגה יש דלתות "התאבדות" אחוריות הנפתחות אחורה, ואין כלל קורה B כך שהגישה לתא הנוסעים נוחה במיוחד. לטענת GMC, אגב, המכונית תוכננה לתמוך בסידור הזה מבחינת קשיחות מבנית ולא מדובר בסתם גימיק. חישוקי "20, לעומת זאת, הם בהחלט כן גימיק אבל רק תראו מה זה עושה להופעה.
את ההנעה מספק מנוע 1.4 ל' מוגדש-טורבו, כמו זה שיוצע עם הקרוז וישמש גם את הוולט החשמלית (ואת מכונית-התצוגה אוואו RS).