אם תשאלו אותנו, קצת מוזר שחברה שהצליחה להוציא מוצר מבריק מבחינה עיצובית כמו השירוקו מצליחה להפיק קופה מאד לא מבריקה כמו הקונספט שנחשפה בתערוכת דטרויט. בלי יותר מדי מאמץ היינו משתכנעים שמדובר בהונדה סיוויק קופה, למשל. גם השם שנבחר עבור המכונית אינו יצירתי במיוחד: New Compact Coupe Concept. זהו? נגמרו הרוחות שאפשר לכנות על שמן מכוניות פולקסווגן? כל כל פנים, ככל הנראה אפשר להתעלם מההגדרה "קונספט": הקופה הזו נראית עכשווית ומוכנה לייצור. בהקשר זה, השוק האמריקני אינו מקבל את השירוקו – אולי היא קטנה מדי עבורם? – ויתכן מאד כי הקופה הזו תמלא את החלל.

מבחינת ממדים הקופה החדשה נמצאת בין הגולף לפאסאט. אורכה 4.54 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.65 מ', ובזכות זאת היא גם אמורה להציע מרחב נדיב ל-4 נוסעים (ולמטענם – נפח תא המטען הוא 380 ל'). גרסת התצוגה זכתה להנעה היברידית, עם שילוב של מנוע 1.4 ל' TSI בהספק של 150 כ"ס, ומנוע חשמלי התורם 27 כ"ס. המכונית יכולה לנוע בכוח החשמל בלבד. נמצא כאן את הטריק הרגיל של בלימה רגנרטיבית לטעינת המצברים, כמו גם ניתוק המנוע מתיבת ה-DSG בעת גלישה כדי לחסוך עוד בדלק. התוצאה הסופית היא שילוב של ביצועים נאים – 0 ל-100 ב-8.6 שניות, 227 קמ"ש – יחד עם צריכת דלק נאה של כמעט 24 ק"מ/ל' ופליטת CO2 של 98 גרם/ק"מ. מה שבאמת חסר לה הוא סקס-אפיל.