e-tron דיאט? החשמלית החדשה אתמול בדטרויטהנה צעד שלא היינו מצפים לו: אחרי שאודי הציגה את ה-e-tron בתערוכת פרנקפורט האחרונה, מעין R8 עם הנעה חשמלית, נחשפה אתמול בדטרויט עוד מכונית-ספורט קונספט חשמלית, עם מפרט שונה מהותית – אבל עם אותו שם... לך תבין.
על כל פנים, ה-e-tron החדשה היא מעין גרסת Light של הראשונה, קטנה וקלה באופן ניכר. האורך הכללי הצטמק מ-4.26 ל-3.93 מ', הרוחב קוצץ מ-1.90 ל-1.78 מ', ובסיס הגלגלים קוצר בלא פחות מ-22 ס"מ לעומת ה-e-tron מפרנקפורט (שהיתה עם אותו בסיס גלגלים כמו האודי R8, דהיינו 2.65 מ'), ועומד עכשיו על 2.43 מ'.
לא רק הממדים עברו דיאטה. במקום ארבעה מנועים חשמליים המניעים את כל הגלגלים של ה-e-tron הראשונה, מסתפקת ה-e-tron החדשה בשני מנועים כשהכוח עובר רק לגלגלים האחוריים. כל מנוע מספק את כוחו לגלגל נפרד ומערכת ההנעה יודעת למנן את הכוח הנדרש לכל גלגל כדי לקבל אופטימיזציה של העברת הכוח בהתאם לתנאי האחיזה, דרישות התאוצה והתנהגות הרכב – כולל טיפול בתת-היגוי והיגוי יתר בעת הצורך. ההספק המירבי הוא 204 כ"ס – עדיין מכובד, גם אם מדובר בירידה של כשליש לעומת מכונית-הקונספט החשמלית המקורית. אבל גם המשקל ירד ובמקום 1,600 ק"ג מדובר על 1,350 בלבד. התוצאה היא יכולת האצה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות, מעט פחות טוב מאודי TT עם מנוע קונבנציונלי בהספק דומה. המהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש. מצברי ליתיום מספקים טווח נסיעה מכובד של 250 ק"מ, זהה לזה של ה-e-tron הראשונה; זמן הטעינה מרשת חשמל רגילה הוא 11 שעות, אך מקור מתח של 400 וולט עם קיבולת לזרם טעינה גבוה בהתאם מקצצים את זמן הטעינה לשעתיים בלבד.