אפשר להרים גבה לגבי ההחלטה של פורד להשיק את הפוקוס החדשה – מכוניתה החשובה ביותר מזה שנים – דווקא בדטרויט במקום ז'נבה, האתר המתבקש יותר. אלא שהפעם, בניגוד לעבר, הפוקוס היא מכונית גלובלית. פורד קיבלה שכל ומעתה הפוקוס ה"אמריקנית" תהיה כמעט זהה לזו האירופית ושל שאר העולם. 80% מהחלקים יהיו מעתה משותפים לגרסאות פורד פוקוס השונות ברחבי העולם.
קשה להפריז בחשיבותה של הפוקוס החדשה עבור פורד: מכונית סגמנט C גלובלית שנכנסת לנעלים מאד גדולות, ושהצלחתה קריטית כדי להמשיך את ההתאוששות של פורד מהצרות של העשור שעבר. יותר מזה: פורד פוקוס היא הסנונית השניה (והיותר-חשובה, כמובן) שמשתמשת בפלטפורמת C החדשה של פורד, אשר הופיעה קודם על דגמי ה-C-מקס שהוצגו בפרנקפורט ואשר תשרת – כמו בדורות הקודמים – עוד מגוון רחב של דגמים. עד 2012 צופה פורד כי הפלטפורמה הזו תופיע במכוניות שימכרו ב-2 מיליון יחידות בשנה!
פורד פוקוס חדשה! (גלריה)
צילום: מנהל
פורד פוקוס חדשה! (גלריה)
צילום: מנהל
פורד אינה מספרת הרבה פרטים של ממש בשלב זה, אולי כי יש עוד זמן עד שנראה את הפוקוס החדשה על הכבישים. הייצור לשוק האירופי והאמריקני יתחיל רק בסוף שנה זו, לקראת שיווק שיחל (כולל אצלנו) בתחילת 2011. בינתיים אנו לא יודעים לספר לכם מה הממדים, למשל, וכרגע נמסר מידע רק על מנוע אחד, זה שבו מצויידת המכונית המוצגת בדטרויט: 2.0 ל' הזרקה-ישירה עם תזמון שסתומים משתנה מלא, אשר משודך לתיבת מצמד-כפול רובוטית. אבל כן נמסר כי היצע המנועים יכלול את דור ה-Ecoboost החדש – עם הגדשת טורבו והזרקה ישירה – החל מ-1.6 ל'. זה, כמובן, לא יהיה מנוע-הבסיס שמענין את השוק הישראלי.
בעיצוב החדש אפשר למצוא בעיקר קשר לפורד מונדיאו הנוכחית (בגרסת הסדאן, כמובן). לפחות על פי התמונות לא מדובר בשיא האלגנטיות: המכונית משופעת בקפלים ובליטות, והטיפול בחרטום מעט מצועצע ו"אמריקני" לטעמו של כותב שורות אלה.
פורד מצהירה על שלל טכנולוגיות מתקדמות בפוקוס החדשה, כולל מערך שליטה ותצוגה המכונה Myford. ברמות האבזור הגבוהות תכלול המערכת צג-מגע גדול לשיטה על הפונקציות השונות. עוד תוצע ערכת תקשורת מתקדמת, SYNC, הכוללת בקרה קולית, בלוטות', ניווט GPS ואפשרות חיבור נגנים ואמצעי מדיה חיצוניים. בצד הפינוקים יש בין היתר אופציות למצלמה אחורית ומערכת עזר חצי-אוטומטית לחניה