כידוע, מרצדס הכריזה על המהפכה הירוקה כאשר נושאת הדגל, תרתי משמע, הנה ה-S קלאס. זו זכתה לגרסה היברידית הנמכרת אפילו בישראל, ולדגם תצוגה בעל יכולת טעינה אקטיבית (פלאג אין), ה-S500 פלאג אין.

במסגרת תכנון הדור הבא של מרצדס S קלאס, הצפויה להגיע לשווקים בתחילת 2012, עמלים המהנדסים על גרסת הייצור זו אשר צפויה להציע יכולת נסיעה על חשמל בלבד למרחק 30 ק"מ, כאשר טעינת המצברים יכולה להתבצע גם מרשת ביתית רגילה (תוך 4.5 שעות כדי למלא מצבר ריק לגמרי או תוך פחות משעה בתחנות טעינה ייעודיות).

מנוע הבנזין במכונית זו יהיה ה-V6 בעל ההזרקה הישירה ובנפח 3.5 ליטרים ו-279 כ"ס כאשר אליו יצטרף מנוע חשמלי בעל הספק של כ-60 כ"ס הניזון ממצבר ליתיום-איון בעל קיבולת של 10 קווט"ש. שידוך למנועי V8 או מנועי דיזל ישקלו לאחר הצגת המכונית הסדרתית. נתון צריכת הדלק הרשמית שחישבה מרצדס (בהתייחסה לקונספט שהוצג בפרנקפורט) הוא פנומינאלי ועומד על כ-31 ק"מ לליטר; פאר עם יכולת של נסיעה 100 ק"מ על 3 ליטרים דלק בלבד! רחוק ממכונית הקונספט של פולקסווגן, ה-Up! Lite, אך מרשים מאד למכונית פאר מגודלת שכזו. נתון פליטת CO2 מרשים לא פחות, 100 גרם/ק"מ – טוב יותר מכל מכונית פאר בגדולה הנמכרת כיום. נתונים אלו נשמעים על גבול הדמיון וכמובן נדרשת חובת ההוכחה, אך גם אם הם קרובים למציאות, מדובר בנתונים מרשימים ביותר.

למרות שלל החדשות החיוביות, מכונית זו תהיה יקרה מה-S הסדרתית המקבילה בכ-20 אחוז. לפי מרצדס, מעבר למודעות החברתית, הואיל וה-S ההיברידית יעילה יותר מבחינת הביצועים ב-10 אחוז מדגם מקביל, יעילה מבחינת תצרוכת הדלק ב-25 אחוז ומציגה מומנט משופר בכ-25 אחוז, הרוכשים הפוטנציאליים שלה לא ירתעו מהמחיר הגבוה.