אם תראו את הכיתוב הקטן "9ff" על עכוז ה-911 שלפניכם, אל תיכנסו עם הנהג להתערבויות על מהירות ותאוצה...
סדנת 9ff היא מהשחקניות הבולטות והרציניות בסצנת השיפורים ו"הוצאת המיץ" ממכוניות פורשה, ואף טוענת לכתר יצרנית המכונית המהירה בעולם עם ואריאציה שלה על בסיס 911. אבל, המרחק בין המכונית ההיא לבין פורשה 911 סדרתית הוא כה גדול עד שלא ניתן לטעון כי מדובר ב-911 משופרת אלא במשהו אחר לגמרי.
עתה נחשפת 911 משופרת מבית הסדנה, הנקראת TR-1000, שנבנתה על-פי הזמנה מיוחדת שהגיעה מלקוח יווני. לא ברור לנו טיב יחסיו עם נשותיו, אבל מסתבר שהנ"ל ביקש להפתיע את חברתו בת ה-25 (??!) עם מתנת חג מולד מקורית בדמות מפלצת שטוענת לתואר "הפורשה 911 (המורשית לכביש) המהירה בעולם".

עם תקציב בלתי מוגבל ודרישה להשיג 400 קמ"ש כמהירות מרבית וביצועי תאוצה חסרי תחרות בהשוואה לכל 911 אחרת ניגשו מומחי המהירות של 9ff למשימה. על בסיס 911 טורבו סדרתית יוצרה ה-TR-1000 שמנועה שופר להציע 1,000 כוח-סוס בדיוק, המגיעים ב-7,800 סל"ד. המומנט האימתני עומד על 106 קג"מ (!).
לצורך כך הוגדלו מגדשי הטורבו, מצנן הביניים ופתחי היניקה/פליטה יחד עם החלפת מחשב ניהול המנוע, ראש המנוע, מערכת האגזוז, השסתומים, גל הזיזים – ובעצם כמעט כל חלק במנוע המקורי. בנוסף טופלו כמובן מערכות המתלים והבלמים וטיפול קוסמטי מקיף טורם ליציבות מספקת במהירויות אליהן מסוגלת המכונית.

המגזין הצרפתי Option Auto קיבל את היצירה לנסיעת מבחן במסלול הניסויים שבפאפנבורג, גרמניה ובתוך כך קבע אי-אלו שיאי מהירות ותאוצה. 400 קמ"ש לא הושגו אמנם, אך מכשירי המדידה מדדו 391.7 קמ"ש מרביים. "עם שינויים ועבודה נוספת על האווירודינאמיות של המכונית ניתן יהיה להשיג נתון זה" מאמינים ב-9ff. 1,000 הסוסים גם מאפשרים יכולות תאוצה מרשימות: 0-100 קמ"ש הושגו תוך 3.2 שניות עם תאוצות הביניים מרשימות לא פחות. בין 100 ל-200 קמ"ש חלפו 4.8 שניות, בין 200 ל-300 קמ"ש – 8 שניות ומ-300 עד 360 קמ"ש נדרשו 16 שניות.

למרות שמספרים מדוייקים לא נמסרו ההערכות בדבר עלויות השיפור מסתכמות בכ-130,000 יורו, לפני הוספת עלות 911 טורבו סדרתית. בהחלט מתנה מכובדת, אם תשאלו אותנו. בסדנה ישמחו לייצר גם עבורכם 911 על-פי אותו המתכון. תכינו את הצ'ק...