בימים הקרובים יחל שיווקו של רכב הפנאי הגדול והחדש של קיה, הסורנטו. הגרסה האירופאית ובפועל יוצא גם הישראלית, הוצגה בתערוכת פרנקפורט האחרונה בספטמבר ממש לצד אחיו לפלטפורמה, יונדאי סנטה פה.

לא רק באירופה הוצגו האחים יחדיו ושיווקם החל כמעט במקביל. גם אלינו הגיעו השניים כאשר שיווק הסנטה פה החל לפני כחודש וזה של הסורנטו יחל בשבוע הבא. ואולם בניגוד למגוון הגדול למדי שמציעה יונדאי עם הסנטה פה (5 ו-7 מקומות ישיבה, הנעה כפולה או קדמית) בקיה יתמקדו בשתי גרסאות, בנזין ודיזל, אשר יוצעו אך ורק עם שבעה מקומות, הנעה כפולה ורמת גימור דומה.
 
 
כמו הסנטה פה גם הסורנטו החדש משתמש במנועים החדשים של קונצרן יונדאי קיה. באגף הבנזין נמצא את מנוע ה-2.4 ליטר החדש בן ארבעת הצילינדרים שמייצר 174 כ"ס ואילו באגף הדיזל נמצא את לוגם הסולר בנפח 2.2 ליטר שמייצר 197 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבות אוטומטיות עם שישה הילוכים לעומת 5 בעבר.

למרות שקיה עדיין לא ערכה השקה רשמית הרי שמכוניות ראשונות כבר נמצאות בארץ ואנשי המכירות  מדברים על תג מחיר שיעמוד על 230,000 שקלים לגרסת הבנזין או 235,000 שקלים לגרסת הדיזל. מדובר בתגי מחיר תחרותיים למדי שהינם דומים לאלה של הסורנטו היוצא וגם לאלה של הסנטה פה שמחיריו נעים בין 220,000 ל-260,000 שקלים.