רק אתמול סיפרנו לכם על הטלטלות שעוברות על עולם הפורמולה 1, ועל הקמתה של קבוצת מרצדס – למעשה קבוצת ברון GP, אלופת העולם. סיפרנו לכם גם כי הקבוצה מחפשת נהגים לאחר שאלוף העולם הטרי ג'נסון באטון עבר לקבוצת מקלארן לצידו של לואיס המילטון. ובכן כבר עכשיו אנחנו יכולים לבשר כי 50% מהתחזיות לגבי איוש צמד מושבי הקבוצה התממשו: בהודעה רשמית מטעם מרצדס התבשרנו כי ניקו רוזברג הגרמני בן ה-24, בנו של אלוף העבר (מ-1982) קקה רוזרברג, ינהג עבורה בשנה הבאה. רוזברג נהג עד עתה עבור קבוצת וויליאמס בכל הקריירה שלו בפורמולה 1, במשך ארבע עונות מאז 2006, וב-70 מירוצים השיג שני פודיומים. מנהל קבוצת מרצדס רוס ברון ציין כי הספיק עוד לעבוד עם אביו של רוזברג...
אבל החדשה המענינת יותר היא השמועה שכבר הפכה להרבה יותר משמועה: מיכאל שומאכר חוזר! הנהג המצליח ביותר בתולדות מירוצי פורמולה 1 יבצע קאמבק בעונת 2010 אחרי 3 עונות העדרות ויהיה הנהג השני של קבוצת מרצדס. נציגי קבוצת מרצדס הכחישו נמרצות את הסיפור בימים האחרונים אבל יותר מדי מקורות מדברים על המהלך כעל עובדה מוגמרת. לפי אותם דיווחים שומאכר יוחתם לעונה אחת בלבד, כפתרון זמני עד שמרצדס תצליח להביא לשורותיה את מי שהיא באמת רוצה: סבסטיאן פטל, העילוי הנמצא בדרך להפוך לאלוף הגרמני הגדול הבא ואשר סיים שני את עונת 2009. פטל חתום בקבוצת רד-בול עד סוף 2011 אך במרצדס מקווים להצליח לשכנע את רד-בול להעביר את הכוכב הצעיר אליהם קודם לכן.
שומאכר היה מיועד לחזור זמנית לשורות פרארי בעונה החולפת כממלא מקומו של פליפה מאסה הפצוע, מהלך שלא התבצע בסופו של דבר בשל בעיה רפואית בצווארו של שומאכר (ויש אומרים כי הסיבה האמיתית היא שמצבו הגופני הכללי פשוט לא היה מספיק טוב כדי לעמוד בדרישות התובעניו תשל מירוצי פורמולה 1). לפי הדיווחים, העובדה ששיבתו למסלול לא התבצעה בסופו של דבר גרמה לאלוף-העבר הגדול אכזבה רבה, והוסיפה לו מוטיבציה לחזור ולהתחרות. בתקופה האחרונה הוא הכניס את עצמו למשטר אמונים רצחני כדי לחזור לכושר גופני שיאפשר לו לעלות למסלולים.
עוד סיבה העומדת לטובת קאמבק של שומאכר בשורות קבוצת מרצדס היא ההיסטוריה המשותפת בינו לבין רוס ברון, מי שחולל נס במו ידיו ואחראי לביצועים המזהירים של הקבוצה בבעלותו בשנה שעברה. ברון שיתף פעולה עם שומאכר בשורות קבוצת בנטון בה החל "שומי" את הקריירה, ולאחר מכן בכל שבעת תארי האליפות שלו בקבוצת פרארי.