יבואנית סקודה, חברת צ'מפיון מוטורס, מתכוננת לנטישה גורפת של מנוע ה-1.6 המיושן כמעט בכל מבחר הדגמים של היצרן הצ'כי. כמו בפולקסווגן פולו החדשה ובגולף עליהן דיווחנו לא מכבר, גם כאן במהלך 2010 תוחלף יחידת הכוח הוותיקה במנוע ה-1.2 ליטר TSI החדש. אלא שכאן מדובר בנטישה המונית של ממש. שימו לב: הפאביה, הרומסטר, ו סקודה אוקטביה יזנחו כולן את מנוע ה-1.6 לטובת ה-1.2 הקטן והמוגדש. גם הייטי החדש, שיצטרף אליהם באמצע השנה, ישתמש במנוע הזה. במקרה שלו זו אופציית הבנזין האוטומטית היחידה במבחר והיא משודכת לגרסת ההנעה הקדמית דווקא. עם זאת, הייטי יוצע גם בגרסת דיזל. למעשה המכונית היחידה שלא תקבל את המנוע הקטן היא הסופרב הגדולה.

מנוע ה-1.2 ליטר החדש (16 שסתומים כמובן) מייצר 105 כ"ס ו-17.6 קג"מ ב-1,550 סל"ד –נתונים עדיפים (בייחוד מבחינת מומנט) ביחס למנוע ה-1.6 הוותיק. בכל הדגמים האלה הוא ישודך לתיבת DSG עם שבעה הילוכים (לעומת שילוב של אוטומטית עם שישה הילוכים שעד כה היה בגרסאות ה-1.6 ליטר של סקודה). כל זה אמור לתרום לשיפור בצריכת הדלק ובנתוני הזיהום של הדגמים החדשים, אך בפירוש גם לשפר את נתוני הביצועים שלהם.