פיג'ו 3008כפי שכבר דיווחנו לכם בעבר, פיג'ו 3008 – רכב הפנאי הראשון שפותח עצמאית על ידי פיג'ו (ולא על ידי מיצובישי כמו ה-4007) יפתח גם עידן חדש מבחינת השוק המקומי. זאת בגלל שהוא יציג סוף סוף תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים במכונית עממית יחסית של פיג'ו.

הגרסה החדשה בעלת התיבה האוטומטית מבית 'אייסין', אמורה להיחשף לקהל המקומי כבר במהלך חודש מרץ, בתערוכת 'אוטומוטור', ותוצע עם מנוע ה-1.6 טורבו המוכר אם כי בגרסה מעט חזקה יותר בעלת 156 כ"ס.

לצידה של ה-3008 תוצג גם ה-5008 ששיווקה יחל מעט אחרי. המיניוואן הקומפקטי שמציע 7 מקומות יוצע עם אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים. השידוך הזה אומר שיש לשער שמחירו יהיה גבוה מזה של הסיטרואן פיקאסו הרובוטי (עימו הוא חולק את הבסיס המכאני).

מכיוון שה-3008 חולקת פלטפורמה עם ה-308 ניתן היה לצפות שהתיבה החדשה תגיע גם אליה, אבל לפחות כרגע זה לא המצב. מה שכן יקרה הוא שה-308, ה-207 וכל המכוניות האחרות בקבוצה שמשתמשות בתיבת ה-AL4 המוכרת, יקבלו כבר בתחילת השנה הקרובה תיבה חדשה שמכונה AL8. אבל לפני שאתם מטפחים תקוות לא מדובר בתיבה עם שמונה הילוכים, אלא בגרסה משופרת מהותית ל-AL4 הוותיקה (כנראה שבאופן דומה לשיפור שעברה זו של הרנו פלואנס). לפי פיג'ו מדובר בשיפור דרמטי לתפעול ולעידון ואנחנו נצטרך להמתין כדי לבדוק זאת.