רמת קושי:בינונית קלה. שבילי שדות קלים לרכיבה, ללא אתגרים מיוחדים זולת רוח חזית חזקה בשעות אחרי הצהריים. 44 ק"מ. מדד SUNNTO 3.5 דופק ממוצע 130.
מפות: מס' 3 – הגליל התחתון העמקים והגלבוע – של הוועדה לשבילי ישראל בעריכת אורי דביר.
ציוד נדרש: מים, פנימיות, מזון, סוללות ל-GPS וטלפון נייד, עוד מים. קרם הגנה מהשמש.
ציוד ניווט: מגלן אקספלוריסט 600, suunto X10.
מקומות למנוחה: תחת כל עץ רענן ואין רבים מאלו.
מזון: ביישובים שלאורך הציר אפשר לנשנש מעט מהשדות.
אופניים: קנונדייל ג'קיל 1000, GT מרתון עלית
החלטנו שהגיע הזמן להציע לכם מסלול טיול שאינו קשה, אלא בעיקר כיפי ונעים. מסלול שאינו כולל אתגרי רכיבה הרואיים או כושר יוצא דופן. לכן הרכבנו מסלול המשלב בין ההתיישבות בעמק, החקלאות העשירה שבו, מפעלי המים, בעלי החיים הרבים ומעט היסטוריה מודרנית. המסלול מתחיל מתחנת הרכבת התורכית של כפר יהושע, ממשיך לאורך תוואי המסילה עד לשרידי אגם ברוך (שהפך למאגר ברוך) משם למושב היוגב, מנחת מגידו עם שרידים מתקופת המנדט וחזרה דרך קיבוץ מזרע כשבדרך הנתיב משובץ מקורות מים ומעיינות. לדאבוננו כל מקורות המים שמצאנו היו במצב תברואה קשה מאד או בלתי נגישים בשל צמחיה עבותה - ובכל זאת שווה מבט.
שבילים פתוחים ומזמינים, עמק רחב ידיים ומוקף הרים, כיפת שמיים עצומה ונקייה מבניינים, כל אלו מרכיבים בדיוק את הסיבה שבעטיה השטח הוא הבריחה הכי טובה מהשגרה. יצאנו לדרך.

קל מאד להגיע לנקודת הזינוק. נוסעים על כביש 722 המחבר בין צומת התשבי לצומת השומרים ופונים בשלט המורה לכפר יהושע. אחרי 3.0 ק"מ נחלוף על פני הכניסה למושב ונמשיך ישר עוד כ-200 מטרים עד לתחנת הרכבת המשופצת. אפשר להשאיר כאן את כלי הרכב. אנו בחרנו להשאיר את הוולוו שלנו במגרש החניה שליד המאגורות בתוך המושב ודיוושנו לזינוק. תחנת הרכבת של כפר יהושע.

נ.צ. 1 – איפוס
נרכב במורד הכביש עד לשער ברזל.
0.6 ק"מ – נפנה ימינה לפני בטונדה ומיד שמאלה בדרך הסמוכה לא יקליפטוס בודד. נ.צ. 2.
1.5 – נפנה שמאלה לפני סוללת מאגר מים לכיוון מזרח. נ.צ. 3.
5.64 – צומת T אחרי גשר אירי. נפנה שמאלה. נ.צ.4. משמאלנו מד זרימת מים ממוספר "274".
7.40 – כביש הגישה לכפר ברוך. נפנה שמאלה על הכביש.

נ.צ.5 – איפוס.
0.5 ק"מ – פניה לשביל (פניה ימנית שלישית מרגע העליה לכביש) בסמוך לעץ אשל קטן ואחרי כארבעים מטרים נפנה שמאלה לעבר גבעת המורה. נ.צ. 6.
2.2 – פנו ימינה על השביל הלבן בקו האשלים לכיוון מושב היוגב. נ.צ. 7.
5.8 – ימינה בין האשלים. נ.צ.8. חצינו את הקישון וממשיכים ישר לעין עדעד.
7.3 – עין עדעד. נ.צ.9. פינה מופלאה ופוטנציאל לא ממומש. נמשיך לכיוון תל מגידו. נ.צ. 10.
9.1 – צומת גדול נפנה בו שמאלה במורד ממש מול קו מתח. נרכב לעבר צמד מאגרי מים קטנים ואחרים למנחת מגידו. נ.צ.11.
9.9 – אחרי גשרון קטן נפנה שמאלה. נ.צ. 12
10.7 – חוצים את התעלה על גבי בטונדה ומייד שמאלה. נ.צ.13.
14.7 – אחרי דיווש רציף על שביל פתלתול, הקפנו את מנחת מגידו (מומלץ לעלות לטיסת היכרות!) והגענו לצומת T על כביש שבור כשסביבנו שרידי מחנה צבא בריטי. נפנה בצומת שמאלה.
טיול אופניים: מסלול עמק יזרעאל
צילום: תומר פדר
נ.צ.14 – איפוס.
1.2 ק"מ – גדר בסיס צבא. נפנה שמאלה עם השביל.
1.9 – צומת T שמאלה עם קו מתח.
2.5 – פניה ימינה – מזרחה לעבר גבעת המורה. נ.צ. 15.
3.5 – פונים שמאלה וחוצים תעלה. נ.צ 16.
4.1 – חזרנו לסוללת רכבת העמק. נפנה ימינה ואחרי כ–150 מטרים שמאלה מצפון לסוללת מאגר מים.
6.8 – צומת T שמאלה. ימינה נגיע לקיבוץ מזרע (אוכל ושתייה למי שרוצה – לא כשר!). נ.צ.17.
7.5 – צומת T שמאלה.
8.8 – אחרי מעבר תעלה נפנה שמאלה לאורכה. נ.צ. 18.
11.4 – כביש משני שמאלה. נ.צ. 19.
12.8 – צומת נפנה ימינה לעבר גשרון קטן ולהר הכרמל.
14.5 – חזרנו לכביש הגישה של כפר ברוך. נפנה שמאלה. נ.צ. 20.
15.0 – נפנה ימינה בסוף מעקה בטיחות לכביש משני.
16.8 – נפנה ימינה בסמוך למד ספיקה "274".
20.9 – צומת T נפנה ימינה לעבר אקליפטוס בודד. הסוללה שמולנו מכילה את צינור המוביל הארצי.
21.8 – נפנה שמאלה על כביש פנימי לעבר תחנת רכבת העמק של כפר יהושע.
22.4 – תחנת הרכבת וסיום המסלול.