שילטי 3M בכביש 5 – שימו לב לעובדה כי השלט המורה על כביש מהיר אינו מואר עם תאורה יעודיתהדור הבא בשילוט הדרכים מגיע לערים. חברת 3M האמריקנית החלה לספק שילוט בעל החזר אור גבוה ב-30% ביחס להחזר האור המתקבל משילוט סטנדרטי.

רוב התמרורים והשלטים בכבישים העירוניים מיוצרים מחומרי גלם על בסיס כדוריות זכוכית – טכנולוגיה מיושנת הנמצאת בשימוש כבר למעלה מ-70 שנה. בשנים האחרונות פתחה 3M מחזירי אור על בסיס מיקרו-פריזמטי שלו רמת החזר אור גבוה יותר. כמו כן, היא עיצבה אותו באופן כזה שפיזור החזר האור יהיה רחב יותר. לטענת אנשי 3M, הטכנולוגיה החדשה מספקת החזר אור הגבוהה ב-30% ביחס למתקבל משילוט סטנדרטי. החזר המתורגם לנראות וזיהוי גבוהים יותר מצידם של המשתמשים – ביום ובלילה.
למעשה, כבר מספר שנים שטכנולוגיה זו מיושמת בכמה כבישים בארץ (כמו למשל בכביש 5 ובכביש 6), אולם זו הפעם הראשונה שבה הטכנולוגיה מגיעה לשילוט העירוני.

על מנת להתמודד טוב יותר עם סוגי השלטים המגיעים מהמזרח, ב-3M החליטו לתמחר את השילוט החדש באופן תחרותי ולשווקו במחיר דומה לשילוט הקיים. מדובר במהלך דומה לזה שנקטו פני כשנתיים כאשר החדירו את שלטי ה-DG3 בעלי אותה טכנולוגיה בסיסית לכבישים הבינעירוניים. מ-3M נמסר כי כבר בימים אלה עיריות חיפה וחדרה רכשו מגוון שלטים בטכנולוגיה החדשה, כשעיריות נוספות נמצאות בתהליך רכישה.