ה"בייבי" ביואיק שבדרךבמסגרת הצגת הבכורה לביואיק ריגל החדשה בתערוכת לוס אנג'לס, חשף מנהל השיווק של ביואיק, קריג בארלי, את תוכניותיה של החברה להרחבת המותג, גם כלפי מטה. על בסיס פלטפורמת דלתא II, או כפי שאנו מכירים אותה – שברולט קרוז (המשמשת גם את שברולט וולט החשמלית והאסטרה החדשה) – תוצג בעתיד "קומפקטית פרימיום" חדשה אשר תצטרף למשפחת ביואיק. תאריך יעד: אי שם בסביבות 2012.

אמנם לעת עתה נחשף רק איור טיזר של המכונית החדשה, אולם לא ניתן לטעות בחזית שלה: מדובר בביואיק המדברת את שפת המותג באופן שוטף, כולל שבכה קדמית מזוהה וטפיחה המתחילה מהדלת האחורית ועד הפגוש האחורי. לפי האיור, ביואיק ממשיכה את ההתבססות על הקרוז גם בתוך תא הנוסעים וכיאה למותג פרימיום, יש לצפות לרמת גימור מהודרת יותר.

כמובן שבעקבות דברים אלה הרשת החלה גועשת עם תמונות של אבות טיפוס מוסווים ושלל נתונים טכניים, לפיהם ל"בייבי" ביואיק יהיה מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו עם 180 כ"ס. מנוע שכבר משרת את האסטרה כמו גם את האינסיניה – המשפחתית הגדולה החולקת את בסיסה עם הריגל והלה קרוס החדשות.

משפחת ביואיק כולל עתה את הריגל החדשה, הלה קרוס, הלוצרן והאינקלייב (שאינו מגיע אלינו, אך כבר נהגנו בו). בסין אגב, נמצא גרסאות נוספות ממותגות ביואיק כמו האקסל שהיא למעשה גרסת סדאן של האסטרה. בהחלט משפחה בהרחבה כאשר לפי דברי בארלי, אין הם נחים על זרי הדפנה. מכירת 2 מיליון יחידות בסין הנו הישג נאה, אולם עליהם להגדיל נפח הייצור משמעותית בכדי להצדיק פיתוחן של פלטורמות חדשות.

האם נראה על בסיס הדלתא II גם ביואיק היברידית? האם השוק הישראלי בשל לביואיק קומפקטית פרימיום? האם תתומחר המכונית החדשה בסביבות מחיר הגולף? ימים יגידו.