מימין: מאזדה RX-792P, 2Evil ו-RX-7 IMSAבמסגרת מאמצי השכנוע ש"הגודל לא קובע", משיקה מאזדה את ה-2 מתוחת הפנים בארה"ב. מדובר בדריסת רגל ראשונה של הסופרמיני בארה"ב ובכדי ליצור עניין גדול במכונית הקטנה מציגה היצרנית היפנית שלישיית קונספטים הנחשפים לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס הנערכת בימים אלה.

נתחיל מהקונספט 2Evil, שהוא מעין משחק מילים על Do Evil – 'עשה רע' בתרגום חופשי. המכונית קיבלה טיפול אשר בעיקרו הוא חיצוני אולם מרשים למדי. ספוילר קדמי עמוק, חצאיות צד, ספוילר בגג ודפיוזר אחורי הטומן בחובו פתח פליטה חדש וגדול. הצבע החיצוני (אפור קרמי), חישוקי 17 אינץ' הלבנים וכתוביות הספורט המופזרות רק מחזקים את הרושם הרצוי. השיפורים המכניים היחידים הנם הורדת גובה המכונית והקשחת המתלים, אולם לא ציון באיזה היקף. לחדי העין אשר הבחינו בספרות 55 המתנוססות על הרכב נציין כי מדובר במחווה של היצרן למכונית המרוץ של היצרנית – ה-787B אשר התחרתה בלה-מאן 1991.

שתי מכוניות הקונספט הבאות תמשוכנה את תשומת ליבם של הגולשים. האקטיב2 סרף (Surf, גלישה) והאקטיב2 סנאו (Snow, שלג). לשתיהן חישוקי 17 אינץ', מתלים מונמכים ומוקשחים ומערכת נשיאת מטען ייעודי על הגג (גלשנים, מגלשי סקי, סנובורד) וכיתובים המפוזרים על רחבי המכונית.

נזכיר לכם שהאמריקאים מגלים נטיה לטובת המכונית הקטנה של מאזדה. ב-2008 היא הוכתרה במסגרת תערוכת ניו-יורק כ'מכונית השנה העולמית' (לא פחות) ובעבר גם הודיעו בפורד (בעלי השליטה במאזדה) כי אחותה למכלולים, הפיאסטה החדשה, תגיע גם היא לארה"ב. הגודל כנראה באמת לא קובע!