הרבה מילים כבר נכתבו על תוכניות קונצרן פולקסווגן להשתלט על העולם.
כחלק מאותה תוכנית רב שנתית של הקונצרן, הוזכרה מכונית קטנה בשם ה-Up! כאשר בשנת 2011 היה אמור להתחיל ייצור משפחת דגמים חדשה בפולקסווגן המכונה כיום New Small Family כאשר ה-Family רומז כאן הן על מכונית למשפחות קטנות (זוג ללא ילדים או עם ילד ראשון) והן למשפחת דגמים, שחלקם יהיו גדולים יותר מהדגם המושק כאן. על בסיס רעיון זה הוצגה גם ה-E-Up!.

בתערוכת לוס אנג'לס מציגה פולקסווגן בת נוספת למשפחה החשמלית המתרחב של Up! עם קונספט חשמלי נוסף, עתה זהו ה-Up! Lite, לדברי פולקסווגן – רכב הארבע-מושבי החסכוני בעולם. החזית מזכירה מאד את החזית המשפחתית החדשה כפי שראינו בגולף ובמכונית השנה 2010 – הפולו החדשה עם פנסים זוויתיים, המראה מאחור מזכיר את מכונית 1 הליטר ל-100 ק"מ עם חלק אחורי ההולך ומתכנס כלפי המרכז לצורה מחודדת ומראה הצד והפרופיל יכולים להחשב כגרסה חשמלית או חסכונית של השירוקו . בקיצור, אין ספק שיש כאן לא מעט גנים פולקסווגניים, מה שיכול יותר מלרמז על קרבה לייצור סדרתי.

אורכה של ה-Up! Lite קרוב לשל הפולו עם 384 ס"מ מפגוש לפגוש, הגובה 140 ס"מ והרוחב 160 ס"מ ומקדם הגרר נמוך ביותר ועומד על 0.237. הגרר הופחת עקב שימוש בחלונות מודבקים ומושטחים, חזית 'אקטיבית' לרכב הנפתחת ונסגרת לפי הצורך לצינון המנוע, שימוש נרחב באלומיניום ובסיבי פחמן לשם הורדת המשקל (משקל עצמי של 695 ק"ג בלבד) ומראות צד אשר הוחלפו במצלמות מיוחדות המקרינות את שהן "רואות" ללוח המחוונים של הנהג.

מתחת למנוע מסתתר מנוע דיזל דו-צילנדרי בעל נפח של 0.8 ליטרים עם 50 כוח-סוס, המבוסס על מנוע ה-1.6 ליטרים מהגולף בלו-מושן. בכדי להגיע ליעד של 96 מייל לגאלון/40 ק"מ לליטר על הנהג ללחוץ על כפתור ה"אקו" ואז יעמדו לרשותו רק 36 כוח-סוס ואף 0 כוח-סוס בגלישה במורד כאשר המכונית תכבה עצמה לשם השגת חסכון מקסימלי.
בין מנוע הדיזל ותיבת ה-DSG בעלת 7 ההילוכים ממוקם מנוע חשמלי קטן אשר יכול לאפשר ניוד לטווח של 2.5 ק"מ בכוח חשמלי או לסייע למכונית בעת האצה. כתוצאה משילוב כל הגורמים הללו, המכונית מציגה טווח נסיעה של 500 מייל (800 ק"מ) על 20 ליטר דלק, קרי 40 ק"מ לליטר.

מומחי הקונצרן מעריכים כי ה"עתיד הירוק והנקי" בשנים הקרובות יהיה עדיין בתחום מנועי בנזין ודיזל – לבד או בשילוב מנועים חשמליים, כאשר לא לפני 2020 בקירוב ניתן יהיה לבנות על מספרי מכירות של מכוניות חשמליות בקונצרן, שיעברו את מספרי מכירות הפולו, למשל. הערכות פולקסווגן לשנים הקרובות נחשפו עם יעד להציע בכל משפחת דגמים גרסה חשמלית אחת לפחות עד לשנת 2013. באשר לגרסאות היברידיות לדגמים שונים כבר ספרנו לכם .

בכל מקרה, המכונית הארבע-מושבית, בתצורה כזו או אחרת, תגיע לשווקים לא לפני 2011 וככל הנראה רק אחרי ה-Up! ה"רגילה".