לאחר שנים של ציפיות ושמועות, חוזרים בפולקסווגן לתחום הטנדרים הפשוטים, הקשוחים והמיועדים לעבודה.
בספטמבר 2008 נחשף הקונספט רובוסט (Robust) בתערוכת הרכב של האנובר שבגרמניה עם מוצר שנראה רציני וממש רגע לפני ייצור סדרתי. ביוני השנה כבר ידענו לספר לכם שהשם של המוצר המוגמר יהיה ככל הנראה 'אמארוק' (Amarok) ולפני מספר שבועות נודע כי פולקסווגן יעניקו חסות לראלי הדאקאר הקרוב, בינואר 2010, שייערך בדרום אמריקה בדמות 20 טנדרי-ליווי לצוותי הקבוצה ו-15 נוספים שישמשו עיתונאים. 35 טנדרים כל-חדשים באירוע שכזה מהווים ללא ספק אמצעי קידום מכירות יעיל. אגב, האמארוק אמור להיות מיוצר במפעל פולקסווגן שבקרבת בואנוס איירס, ארגנטינה.

באביב 2010 יוחל בשיווק האמארוק באירופה. הטנדר היושב על שלדת סולם קלאסית יוצע תחילה בגרסת דאבל-קאבינה בלבד, עם הנעה אחורית בלבד, הנעה כפולה (הנעה אחורית עם אפשרות לחבר את הגלגלים הקדמיים למאמץ) או הנעה כפולה קבועה. האורך הכולל יעמוד על 525 ס"מ וכרגע ידוע על חישוקים בקוטר 16 אינץ', מברזל פשוט או מאלומיניום, תלוי בגרסה. היצע המנועים יכלול תחילה שניים, שניהם טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, האחד עם 122 כוח-סוס (34.7 קג"מ) והשני עם 163 כוח-סוס (40.1 קג"מ) עם נתוני פליטת CO2 האומרים 199 ו-206 גרם לק"מ, בהתאמה. פולקסווגן גם משחררים נתוני צריכת דלק ממוצעת מעודדים: 12.8 עד 13.2 ק"מ/ליטר עם המנוע החזק יותר, עם הנעה כפולה משתלבת או הנעה כפולה קבועה, בהתאמה. יחד עם מיכל דלק גדול בנפח 80 ליטר, המשמעות היא גמיעת יותר מ-1,000 ק"מ בין תדלוקים. עוד נודע כי יכולת ההעמסה תגיע עד ל-1,100 ק"ג וכושר הגרירה ל-2.8 טון.

הטנדר של פולקסווגן בדרך
צילום: מנהל
תמונת ריגול של ה'רובוסט' בשלב מתקדם של הניסויים
בשלב ראשון יוצע האמארוק בשלוש רמות אבזור. בכולן מהווים מושבים קדמיים המתכווננים גם לגובה, מושב אחורי מתפצל ומתקפל, תא כפפות ננעל, תאורה לארגז, ABS, נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, בקרת יציבות ומותחני חגורות בטיחות בגדר אבזור סטנדרטי. לחובבי השטח מובטחת מערכת ABS המותאמת גם לשימוש במצע רופף ומשובש.
בגרסאות המאובזרות יותר (שתיקראנה Trendline ו-Highline) מתווספים לרשימה גם מערכת שמע עם CD, מסך מידע, פנסי ערפל ובקרת אקלים. רשימת התוספות ארוכה עוד יותר וכללת את המקובל בסגמנט – החל בחישוקים וצמיגים שונים, עבור במדרגות צד וכלה ב"אמבטיית" פלסטיק להגנה לדיפון הארגז.

בפולקסווגן תולים לא מעט בטנדר החדש. כקונצרן רכב שכבר מזמן אינו גרמני בלבד ואף לא אירופאי, אלא אחד הגדולים והמשפיעים בעולם, מייעדים את הטנדר למלחמה ראש בראש בדומיננטיות היפנית בתחום, ומכוונים בעיקר לשווקי יעד חשובים ומתפתחים כמו רוסיה, דרום אמריקה, דרום אפריקה ואוסטרליה.

ואצלנו? היבואן המקומי מסר כי "בשלב זה עדיין לא הוחלט לגבי מידת הרלוונטיות של המכונית לשוק הישראלי". גם אנו מניחים שעדיין מוקדם לקבוע. יחד עם זאת, גדלים הסיכויים שהטנדר של פולקסווגן – במחיר הנכון, כמובן – יוכל להוות גם אצלנו תחרות להגמוניה היפנית בקטגוריה, ואולי אף להציע אלטרנטיבת-פנאי כזו או אחרת עם רמת האבזור הראויה.
ניאלץ להמתין עד לתחילת השיווק באירופה בכדי לקבל תשובות.