האח הקטן של הטוארג, הטיגואן, הוצג לקראת סוף 2007. ההצלחתו דרבנה את פולקסווגן להכפיל את הייצור, ואולי אף להוסיף לתוכניות ארוכות הטווח שלה אח גדול עוד יותר. לאור התחרות הגוברת והמצאת סגמנטים ע"י יצרנים נוספים (ע"ע ב.מ.וו. X1) מקדימים בפולקסווגן את מתיחת הפנים של אמצע החיים, בכשנה.

פולקסווגן טיגואן: מתיחת פנים
צילום: מנהל
רמזים ראשונים להיקף מתיחת הפנים התקבלו בתערוכת הרכב בגואנג-זו שבסין שנפתחה לא מכבר, עם הצגתו של הטיגואן בגרסתו המקומית (המיוצרת בשיתוף עם SAIC). הגרסה מתוחת הפנים לשוק הסיני כוללת חזית חדשה, בעלת מראה המזכיר את המראה המשפחתי הנוכחי, כפי שראינו לראשונה בשירוקו ובגולף החדשה, עם גריל עמוק יותר, פנסים חדשים ופגוש קדמי מעוצב. החידוש בפנים מצומצם יותר וכולל ככל הנראה הגה שלושה חישורים חדש ומערך חדש של פקדים בקונסולה המרכזית.

פולקסווגן טיגואן: מתיחת פנים
צילום: מנהל
לא צפוים שינויים בהיצע המנועים של הטיגואן, אשר היה רכב הפנאי הראשון אשר הונע אך ורק במנועים מוגדשים – בנזין ודיזל – עם יתרונות של הספק, זמינות כוח וזיהום מופחת. עדכוני מנוע ישפרו במעט צריכת הדלק ושיעור פליטת המזהמים. לא צפוי שינוי בהעברת הכוח, עם תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים או DSG רובוטית, גם היא עם שישה יחסי העברה.
פולקסווגן טיגואן: מתיחת פנים
צילום: מנהל
הטיגואן מצויד בדור האחרון של מערכת ה-4מושן, שהיא גם דור רביעי לשושלת האלדקס. גרסת הטראק&פילד, בעלת הפגוש תלול הזווית ומתלי-שטח, לעבודת עפר מאומצת יותר תעבור עדכון של מערכת ניהול המנוע וההעברה, לטובת שיפור היכולת. הגרסה הזו נהנית לא רק מזווית גישה חריגה בקטגוריה של 28 מעלות, אלא גם ממתג "שטח" המגייס מערך אלקטרוני שלם כדי להתגבר על מכשולים בשטח.

פולקסווגן טיגואן: מתיחת פנים
צילום: מנהל
בצ'מפיון ישמחו להניח ידהם על כל יחידה של הטיגואן אשר תגיע, מתוחה או לא, לאור הצלחתו. אלינו הוא יגיע ככל הנראה זמן קצר לאחר ההשקה "המערבית" הצפויה להתרחש במסגרת תערוכת ז'נבה, במרץ הקרוב.