הדור החדש של סדרה 5 נחשף אתמול באירוע חגיגי באיצטדיון האולימפי של מינכן, לא פחות – בלי הפתעות מיוחדות ועם כל מה שנצפה למצוא במכונית ב.מ.וו חדשה בקטגוריה הזו. המאפיין המענין והחשוב ביותר הוא, לטעמנו, העיצוב – בו חוזרת ב.מ.וו למראה קונבנציונלי אחרי עיצוב-באנגל השנוי במחלוקת של הדור הקודם. אפשר לראות הרבה דמיון לסדרות 3 ו-7 ב-5 החדשה, ודמיון זה מוצא ביטוי, אומרת ב.מ.וו, גם בתכונות: שילוב של הספורטיביות והדינמיות של סדרה 3, יחד עם הפאר, הנוחות והטכנולוגיה של סדרה 7.
ה-5 חולקת עם ה-7 את הפלטפורמה, אגב, והשתים מיוצרות באותו מפעל.
ה-5 החדשה מתהדרת בבסיס הגלגלים הארוך ביותר בקטגוריה, אומרת ב.מ.וו, 2.97 מ' – המון למכונית בקטגוריית הסלון, אבל לא ממש הכי ארוך אם מביאים בחשבון את הקרייזלר 300C, למשל (אם כי אפשר לסלוח לב.מ.וו על שהיא לא סופרת את קרייזלר כמתחרה). בכל מקרה זו תוספת של 8 ס"מ לעומת ה-5 היוצאת, וזה גם יותר ממה שעד לא מזמן היה הסטנדרד בקטגוריית הפאר הגדולה יותר. האורך הכללי צמח ב-6 ס"מ, ל-4.90 מ' – אבל למרות הממדים הנכבדים הללו המכונית נראית פרופורציונית ואתלטית בהחלט.
חשיפה רשמית: ב.מ.וו סדרה 5 החדשה
צילום: מנהל
תאורה קדמית אדפטיבית חכמה: דוגמה אחת מיני רבות למערכות העזר
בתחום המנועים נמצא הרבה חידושים עבור סדרה 5, אבל כאלו שמוכרים מדגמי ב.מ.וו אחרים. היצע הבנזין מתחיל בשלב זה מה-523i, עם מנוע 3.0 ל' 6 ציל' הזרקה-ישירה שמפיק 204 כ"ס. מעליו נמצא את ה-528i עם אותו מנוע אך בהספק גדול יותר של 258 כ"ס. מנוע השלושה-ליטר-שני-טורבו המוכר ועטור הפרסים, עם 306 כ"ס, משמש את ה-535i ואילו בראש ההיצע – עד להופעת ה-M5 הבאה – נמצא ה-550i, עם מנוע ה-V8-טורבו בנפח 4.4 ל' המפיק 407 כ"ס. בתחום הדיזל נמצא שני מנועי 6 ציל' בנפח 3.0 ל', עם 204 ו-245 כ"ס (525d ו-530d בהתאמה) – אבל המנוע המענין יותר מגיע ב-520d, הבסיסי בהיצע הדיזל: 4 ציל' בנפח 2.0 ל' עם 184 כ"ס – וצריכת דלק ממוצעת רשמית של 5.0 ל' ל-100 ק"מ, בגרסה הידנית שמגיעה כסטנדרד עם מערכת דימום-התנעה אוטומטית. כן, זה יוצא 20 ק"מ לליטר, יחד עם פליטת CO2 של 132 גרם בלבד לכל קילומטר (וגרסה זו עדיין מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות ומגיעה ל-227 קמ"ש).
כל המנועים למעט ה-V8 מגיעים עם תיבות ידניות 6 הילוכים או אוטומטיות 8 הילוכים; ה-550i מוצע רק עם תיבה אוטומטית.
תקצר היריעה מלפרט את כל אמצעי העזר האקטיביים, אפשרויות למערכות שילדה דינמיות למיניהן (היגוי אקטיבי אחורי, מיתלים אדפטיביים ועוד ועוד), אבזרי פינוק, מערכות EfficientDynamics למיניהן ומערכות בידור ותקשורת – לכך נקדיש אולי ידיעה נפרדת בקרוב. בינתיים אתם מוזמנים להתרשם בעצמכם מהעיצוב החדש – ואולי לומר לנו מה דעתכם.