הפעם לא מדובר בחיקוי בוטה וחסר בושה של הב.מ.וו X1 אלא ביצירה מקורית (טוב, כמעט) מבית קונצרן הרכב הסיני צ'רי הנושאת את אותו השם. הרכב האמור – קרוסאובר קומפקטי – הושק לפני מספר ימים בסין תחת חטיבת רייץ' (Riich) – חטיבת היוקרה של צ'רי, ונקרא X1. ה-X1 הסיני עוצב על-פי נוסחאות טעם אירופאיות ולמרות שהוא אמור להימכר תחילה בסין בלבד, בעתיד הקרוב אמור הרייץ' החדש להוביל פלישה מחודשת לאירופה, עם תקווה להצלחה משמעותית, הצלחה המתבססת על מחיר אטרקטיבי במיוחד (ה-X1 נמכר בסין בשווה-ערך לכ-5,500 יורו) וכאמור העיצוב. זה האחרון מזכיר אולי במקצת את הסיאט אלתיאה פריטראק, הפנסים הקדמיים הבולטים מזכירים את הסגנון החדש בטויוטה, למשל, ואפילו הלוגו בחזית טרם החליט האם הוא מושפע מקרייזלר או מבנטלי – אבל במדדים סיניים ניתן להגדירו כ"מקורי" ולבטח שה"השראה" ראויה...
המנוע – 1.3 ליטר ארבע-בוכנתי עם 84 כוח-סוס ו-11.6 קג"מ – הוא מפיתוח עצמי, והכוח מועבר אל הגלגלים הקדמיים באמצעות גיר ידני עם 5 הילוכים. המשקל העצמי עומד על 1,100 ק"ג והממדים על 387 ס"מ אורך, 163 רוחב ו-כ-164 גובה. כנתוני ביצועים נמסרו 150 קמ"ש מירביים והאצה מעמידה ל-100 תוך כ-16 שניות. לא נמסרו כל פרטים על האופציה להוסיף הנעה כפולה.

היעד העיקרי, כאמור, הוא אירופה וייתכן בהחלט שכבר במסגרת תערוכת ז'נבה הקרובה, במרץ 2010, תושק גרסה "אירופאית" של ה-X1 הסיני לקראת שיווקו ביבשת הישנה. משם הדרך לישראל – אם וכאשר – קצרה יותר.