לג'ון סרטיס הבריטי שמורה זכות היסטורית ענקית: הוא הראשון והיחיד עד היום שזכה באליפוית העולם היוקרתיות ביותר על שניים וארבעה גלגלים, מירוצי גרנד-פרי לאופנועים ופורמולה 1 במכוניות. עכשיו רשם סרטיס בן ה-75 עוד הישג היסטורי: הוא הפך לראשון שנוהג מכונית בין אנגליה לצרפת דרך מנהרת ה-Channel Tunnel, העוברת מתחת לתעלת למנש. בימים כתיקונם משמשת המנהרה רק לתנועת רכבות אשר מעבירות נוסעים, מכוניות ומטענים בין אנגליה לצרפת. מנהרות-שירות משניות מאפשרות לכלי רכב יעודיים לנוע במקביל לפסי הרכבת – ודרך מנהרה משנית כזו נהג סרטיס. אלא שמכונית רגילה הפועלת על מנוע שריפה פנימית אינה יכולה לנוע במנהרות הסגורות הללו – ולכן השתמש סרטיס במכונית יוצאת דופן: גרסה חשמלית של הגי'נטה G50. ג'ינטה היא יצרנית בריטית קטנה של מכוניות המיועדות בעיקר למסלול, וה-G50 היא מכוניתה היחידה המיוצרת גם בגרסה חויקת לכביש. בשנה שעברה הוצג אבטיפוס לגרסה חשמלית, G50EV – התשובה הבריטית לטסלה, אם תרצו. ג'ינטה לא מפרסמת נתוני הספק אך טוענת כי ה-G50EV מסוגלת להגיע למהירות הקרובה ל-200 קמ"ש, עם טווח נסיעה מרשים של 250 מייל – כ-400 ק"מ. די והותר כדי לחצות ללא בעיה את מנהרת התעלה, שארוכה כ-50 ק"מ.
האירוע כולו התרחש לציון 15 שנה לפתיחת המנהרה המדוברת, המשמשת עורק תנועה חשוב בין אגנליה לצרפת כאלטרנטיבה למעבורות הימיות.