במהלך יולי, רגע לפני החלת המס הירוק, נפוצו שמועות לפיהן מחירה של סוזוקי אלטו צפוי לרדת ולרדת בגדול. ההימורים נעו סביב ה-60,000 שקלים. בהנהלת סוזוקי ישראל דחו את גל השמועות וטענו כי הם הקדימו את ההוזלה הצפויה והמחיר החדש – 73,000 שקלים (במקום 79,000 שקלים) – כבר מגלם בתוכו את עדכון המס הירוק.
אבל כעת, בראייה לאחור, נראה שיש ממש בשמועות שנפוצו אז, שכן מחירה של גרסת הבסיס של האלטו יורד אל מתחת לרף 60,000 השקלים.

בגרסת הבסיס החדשה יש את כל שיש בגרסה שכבר נמכרת אצלנו מהרגע הראשון, אי-אז ביוני השנה. יש לה את כל אביזרי הבטיחות המקובלים (כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות) וגם פינוקים חשמליים (חלונות חשמליים, נעילה מרכזית, מערכת שמע). יש לה את אותו מנוע בן 1,000 הסמ"ק ואת כל הסוסים עד האחרון – 68 במספר. ההבדל הוא בתמסורת. בעוד שעד היום, הגרסה שנמכרה בישראל בגפה היתה בעלת תיבת הילוכים אוטומטית (4 יחסי העברה), זו החדשה היא בעלת תיבת הילוכים ידנית (5 יחסים).

המכונית הזולה בישראל
מחירה של הגרסה הידנית – 59,990 שקלים – זול בכ-13,000 שקלים מזו האוטומטית. הבדל משמעותי המבטא פער מחירים של כ-22%. בגרמניה למשל, פער המחירים בין הגרסאות נמוך בהרבה ועומד על 12%-13% (תלוי ברמת האבזור).
אם כן ממנה נובע הפער? הוא בוודאי אינו נובע מהיטל המיסוי הירוק, שכן המיקום בטבלת המזהמים של משרד האוצר והתחבורה מציב את שתי הגרסאות בקבוצה 2 (מתוך 15) ומקנה לשתיהן הנחת מיסוי זהה של 15,000 שקלים. "תשאל את ההודים" היתה תשובתו של דן גפני, מנכ"ל מותג סוזוקי בישראל בהתייחסו למפעל בו מיוצרת האלטו (שתי הגרסאות), "הם אלה שקובעים את המחיר."

אגב, כשהושקה האלטו לעיתונאי העולם באיטליה לפני מספר חודשים, אמרו נציגי היבואנית כי הם בוחנים את כדאיות הגעתה של הגרסה הידנית. כשהושקה המכונית בישראל שאלנו אותם שוב ותשובתו של גפני היתה כי הם החליטו שלא לייבאה. אבל נראה שהמס הירוק כמו גם קצב המכירות – כ-500 כלים ב-4 חודשים – גרם לקברניטי מכשירי תנועה לשקול מחדש את הסוגיה. רובם נמכרו לצרכנים פרטיים, כאשר בחודש האחרון המכונית החלה להימכר גם לחברי מועדון 'חבר'. גפני מעריך כי בשנת מכירות מלאה הם יצליח למכור בין 1,500 ל-1,800 כלי רכב משני הגרסאות כאשר העיקר מהאוטומטית.