אדם הגיש תביעה נגד רכבת ישראל בגין איחורים רבים בהגעת רכבת. ביהמ"ש קבע כי הוא יקבל החזר עבור חלק מהנסיעות וכן פיצוי של 500 שקלים. התובע טען כי הוא זכאי לפיצוי מרכבת ישראל מאחר ובשמונה מקרים שונים, איחרה הרכבת לפרק זמן של מעל 30 דקות. בנוסף טען, כי הוא זכאי לפיצוי בגין 18 אירועים נוספים של איחור בהגעת רכבת, בטווח זמנים של בין 10-30 דקות.

התובע ורכבת ישראל הגיעו להסכמה בנוגע לפיצוי בגין ההכבדה שנגרמה לתובע עקב האיחורים, ואילו ביחס ליתר רכיבי התביעה, הסמיכו הצדדים את בית המשפט לפסוק ללא הנמקה. ע"פ הנוהל הקיים כיום, מחוייבת רכבת ישראל לפצות נוסעים רק בגין איחור של 30 דקות ומעלה במתן כרטיס נסיעה נוסף.

פיצוי בהתאם לשווי הנסיעה
השופטת מרים ליפשיץ-פריבס מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבעה, כי בנסיבות העניין, הרכבת תפצה את התובע עבור 6 נסיעות מתל אביב לנתניה, לפי מחיר של נסיעה בקו זה, וכן במתן כרטיס נסיעה לחדרה ולעכו. נקבע, כי התובע זכאי לקבל את הכרטיסים החילופיים ליעד אחר באותו השווי לפי בקשתו.

בנוסף, ובהתאם להסכמת הצדדים, חויבה הרכבת לפצות את התובע ב 500 שקלים בגין ההכבדה שנגרמה לו, וכן לשלם לו הוצאות משפט של 450 שקלים.

לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין