ביהמ"ש המחוזי בתל אביב גזר על צעירה שנהגה ללא רישיון נהיגה, 4 שנות מאסר לאחר שגרמה לתאונת דרכים בה מצא את מותו צעיר שנסע איתה ברכב.
בליל חורף תל אביבי לקחה בת אל שרעבי את רכבה של אימה ללא רשותה. שרעבי שמעולם לא קיבלה רשיון נהיגה (לקחה 4 שיעורי נהיגה בלבד) אספה בדרך עוד שני חברים ונהגה במהירות שאינה הולמת את תנאי הכביש: לילה גשום כשהכביש רטוב. במהלך הנסיעה, איבדה שרעבי שליטה על הרכב והתנגשה בחוזקה בעמוד שילוט. כתוצאה מכך נפצע ומת מפצעיו הנוסע מאחור. שרעבי וחברתה שישבה לצידה מלפנים נפצעו.
מיד לאחר התאונה, כאשר הנוסע שנפצע מאחור נשאר ברכב, יצאה שרעבי מהרכב ונמלטה מבלי להגיש עזרה. היא אומנם המתינה במקום עד לאחר שהגיע רכב הצלה (שמישהו אחר הזמין), אך לאחר מכן עזבה את המקום. בגין המקרה הוגש נגד שרעבי כתב אישום.

במסגרת הדיון המשפטי הגיעו הצדדים להסדר טיעון לפיו שרעבי תואשם בנהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף, נהיגה ללא ביטוח ונהיגה בקלות ראש שגרמה לתאונת דרכים. על שני סעיפים נוספים התעוררה מחלוקת: התביעה ביקשה להרשיע את הנאשמת בעבירות של הריגה והפקרה אחרי פגיעה (בנוסף לעבירות האחרות שבכתב האישום), ואילו הסנגור טען כי יש להסתפק בהרשעת הנאשמת בעבירה של גרימת מוות ברשלנות בלבד ואי דיווח על תאונה.

בגזר הדין קבע השופט צבי גורפינקל, כי נטילת מפתח הרכב ללא רשות, ונהיגה ללא רשיון נהיגה וללא מיומנות לכך, מהווים מעשה אסור שכתוצאה ממנו נעברה עבירת הריגה ולא רק גרימת מוות ברשלנות. כמו כן נקבע כי הצעירה הייתה מודעת לכך שנפגע אדם בתאונה, אך לא עשתה דבר על מנת לסייע לו. השופט הוסיף, כי במסגרת המלחמה בנגע תאונות הדרכים, על בית המשפט להגיב ביד קשה כלפי מי שנוהג בפזיזות וברשלנות ומביא למותו של אדם אחר שלא לצורך.
לאור האמור לעיל, נגזרו על שרעבי 4 שנות מאסר בפועל ופסילה מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה על רכב מנועי כלשהו למשך 20 שנה.

לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין