מימין: ג'נסון באטון ורובנס באריקלו – נהגיה של קבוצת בראוןג'נסון באטון חצה את קו הסיום במקום החמישי במרוץ הגרנד פרי הדרמטי של ברזיל שנערך בסאו-פאולו. אמנם חמישי ולא ראשון, אך זה הספיק לו כדי לזכות בתואר אלוף העולם של 2009 בפורמולה 1. מארק וובר ניצח במרוץ עם יכולת מצוינת של קבוצת רד-בול אבל גם זה לא יכול היה למנוע מקבוצת בראון להבטיח את אליפות היצרנים.

קרקס הפורמולה 1 התייצב על המסלול באינטרלגוס כאשר שלושה נהגים באטון, רובנס באריקלו וסבסטיאן ווטל נלחמים על התואר. האפשרות שהנהג הבריטי שהוליך את האליפות יבטיח את התואר כאן אז נראתה קלושה. במיוחד אחרי מקצה דירוג דרמטי שהופסק פעמים רבות לזמן ארוך בשל הגשם השוטף שהיתל בקבוצות. באטון השיג את המקום ה-14 בעוד באריקלו, יריבו העיקרי לתואר, מצליח מול קהל ביתי אוהד לרשום את ההקפה המהירה ולזכות בעמדת הזינוק הבכירה. מצבו של ווטל נראה אפילו גרוע יותר עם מקום 16 בהקפות הדירוג.

באריקלו פתח היטב ונטל את ההובלה לפני וובר, בעוד שפע תאונות מאחור גורמת לפרישות רבות ולהוצאת מכונית קוצבת. באותן שניות נראו סיכוייו של הברזילאי למשוך את ההכרעה למרוץ הבא טובים. ואולם אחרי עצירות התדלוק הראשונות עלה מארק וובר למקום הראשון ולא נטש אותו עד לסיום ואילו רוברט קוביצה בב.מ.וו תפס את המקום השני. מאחור החל באטון לחלוף על פני היריבים ולטפס מעלה, בעוד באריקלו נאלץ להסתפק במקום השלישי. ואולם תקר לקראת הסוף אילץ את באריקלו להיכנס לרחבת הטיפולים ואפשר ללואיס המילטון, שפתח מהמקום ה-17 וניהל מירוץ מדהים, לטפס עד למקום השלישי. ווטל עם מירוץ מצוין אף הוא הצליח בתום העצירות לטפס למקום הרביעי ולמקום השני באליפות וקימי רייקונן הצליח אף הוא לשוב מהכפור ואחרי תאונה בהקפה הראשון סיים שישי. בריקלו שירד בסוף המירוץ למקום השמיני נמצא כעת במקום השלישי בדירוג הכללי – שתי נקודות אחרי ווטל.
גרנד פרי ברזיל, תוצאות המירוץ:
1. מארק וובר, רד בול, 10 נק'
2. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 8 נק'
3. לואיס המילטון, מקלארן, 6 נק'
4. סבסטיאן וטל, רד בול, 5 נק'
5. ג'נסון באטון בראון, 4 נק'
6. קימי רייקונן, פרארי, 3 נק'
7. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו, 2 נק'
8. רובנס באריקלו, בראון, נקודה אחת

אליפות הנהגים, לאחר 16 מרוצים:
1. ג'נסון באטון, בראון, 89 נק'
2. סבסטיאן ווטל, רד בול, 74 נק'
3. רובנס באריקלו, בראון, 72 נק'
4. מארק וובר, רד בול, 61.5 נק'
5. לואיס המילטון, מקלארן (מרצדס), 49 נק'
6. קימי רייקונן, פרארי, 48 נק'
7. ניקו רוזברג, וויליאמס (טויוטה), 34.5 נק'
8. יארנו טרולי, טויוטה, 30.5 נק'

אליפות היצרניות, לאחר 16 מרוצים:
1. בראון, 161 נק'
2. רד בול, 135.5 נק'
3. מקלארן, 71 נק'
4. פרארי, 70 נק'
5. טויוטה, 54.5 נק'
6. וויליאמס, 34.5 נק'
7. ב.מ.וו, 32 נק'
8. רנו, 26 נק'