הידטושי קובאישי, סגן נשיא סובארו, האחראי לשיווק ואסטרטגיותאנחנו אולי זכינו לראות וגם לנהוג בלגאסי/B4 החדשה קודם, אבל שאר העולם נחשף למכונית רשמית רק בתערוכת פרנקפורט האחרונה. זו הסיבה שבדוכן היצרנית בתערוכה מצאנו את הידטושי קובאישי (Kobayashi), סגן נשיא סובארו, האחראי לשיווק ואסטרטגיות. סיפרנו לו על כך שכלי הרכב החדש כבר בישראל וכך גם בנוגע לאאוטבק החדש והתמקדנו במה שאין בדוכן ואין בישראל. למשל מה קורה עם האקסיגה אחותה הגדולה של האאוטבק? "האקסיגה מיוצרת כרגע רק עם הגה ימני ומיוצאת לאוסטרליה ומדינות מסוימות במזרח אסיה. למען האמת המכירות שלה אינן מספיק טובות ביפן ואנחנו מאוכזבים מכך, לכן החלטנו כרגע שלא לפתח הגה שמאלי".

אז האם נראה מוצרים בסגנון הזה משיתוף הפעולה עם טויוטה?
"לא כרגע. עם טויוטה התחלנו לפתח מכונית ספורט (שכבר הוצגה א.ש) בעלת מנוע קדמי והנעה אחורית שתצא לדרך ב-2012. היא עונה לשם FT-86 ותוצג רשמית בתערוכת טוקיו הקרובה. העיצוב החיצוני יהיה של טויוטה והמנוע שלנו. הוא יהיה מיועד גם ליצוא."

האם תיקחו מטויוטה את המערכת ההיברידית?
"כרגע אנחנו לא חושבים על המערכת של טויוטה. אנחנו עובדים על מערכת משלנו אבל עוד אין החלטה אם ליצרה".

מה עם מכונית סופר-מיני?
"אנחנו חושבים על כך כל הזמן. שוק המכוניות האלה גודל באירופה ואפילו בארצות הברית הוא גדל. יש לנו כאן את הסיריון תחת השם ג'אסטי אבל בגלל שהיא "קנויה" מדייהטסו אנחנו לא יכולים להרוויח. אנחנו חושבים ברצינות לפתח סופר-מיני עם הגנים שלנו. אולי נשתמש בפלטפורמה מוגדלת של אחת ממכוניות הסופר מיני או שנקצר את רצפת האימפרזה/B3".

אתם משיקים כאן את האאוטבק. האם היא אינה דומה מדי ללגאסי?
"גם לדעתי הן דומות מדי. ולכן כנראה שתוך זמן לא רב, אולי במתיחת הפנים ואולי לפני, נהפוך את המראה של האאוטבק ליותר אגרסיבית".

האם תהיה יורשת לטריבקה?
"המספרים שלנו כרגע בארצות הברית אינם גדולים. לכן נייצר אותה כמה שנוכל אבל לא בטוח שנציג יורשת. אין עוד החלטה על כך אבל ההרגשה היא שלא תהיה יותר טריבקה".

מה זה אומר על גרסת ה-7 מקומות הצפויה לאאוטבק?
"אם נפסיק את ייצור הטריבקה, נעשה אאוטבק עם 7 מקומות. אנחנו חייבים זאת לשווק האמריקני".