פגרת קיץ, נסיעות ח"כים לחו"ל, אדישות שלטונית רגילה למצוקות האזרח, בעיות מדינה אחרות שעומדות על הפרק - והרי לכם מתכון בטוח עבור מאבק שלא ישיג את ייעודו, אלא אם כן... אלא אם כן הוא יעורר מספיק הדים שילכו ויתפשטו כאדוות על פני המים.

הפגנות האופנוענים שהלכו וצברו מאסה בחודש האחרון ניערו את השטח המאובק. הפעולה הבאה הייתה צריכה להיות מכוונת לנבחרי העם שיחזרו מפגרת הקיץ, ויתכנסו במשכן הכנסת לפתיחת מושב החורף. אותם היה צריך לנער. 500 אופנוענים עשו זאת. הם עלו לירושלים לניעור קצר מועד אבל נקודתי ואפקטיבי.

בשעה 8:30 עמד הכוח הזה בשערי קריית הלאום בירושלים וצפר בעוז. כוחות משטרה בלמו ומנעו את כניסת השיירה לקריה, והשיירה נעה במעגלים סביבה מחפשת את נקודת התורפה להגיע אל בניין הכנסת ולעורר את תשומת ליבם של שוכניו לזעקה העולה מן הרחוב. המשימה לא צלחה כיוון שלכולם ניתנה הוראה ברורה: לא מתעמתים עם השוטרים!

לאחר כשעתיים הושגה פשרה. האופנועים יחנו בחוץ והמפגינים יכנסו רגלית עד לשערי הכנסת ולגן הוורדים, שם ייצאו אליהם הח"כים התומכים במאבק וישאו את המחאה פנימה לתוך הבית.

וכך היה. שיירה ארוכה של אנשים עם קסדות על הראש פסעה ברחוב העולה אל שערי בית הנבחרים וחיכתה לצאתם של אותם נבחרי עם שמצוקת ההמונים נגעה לליבם, ראו בה דרישה חברתית צודקת, ונעתרו לתמוך בה. הם נשאו עימם איגרת אישית בה נאמר: "אני מצפה ממך, נבחר הציבור שלי, לעמוד לצדי במאבק זה ולעזור לי להמשיך להתנייד בצורה חופשית בכבישי הארץ, בדיוק כמו שאר אזרחי המדינה". בסיום האיגרת מוסיפים הרוכבים הבטחה לחברי הכנסת: "בחירתך לעזור לנו לא תעבור ללא התייחסות, ובכך תזכה לתמיכה ולאהדה של ציבור גדול המונה עשרות ומאות אלפי אנשים הרוכבים ומתפרנסים משוק כלי הרכב הדו-גלגליים בישראל".

ראשון יצא חבר הכנסת אריה ביבי מ'קדימה', ואחריו: איתן כבל מ'העבודה', כרמל שאמה 'ליכוד', יוחנן פלסנר 'קדימה', ויואל חסון 'קדימה'. הם דיברו אל ציבור האופנוענים והבטיחו כי יעבירו את המאבק פנימה אל מסדרונות השלטון.

בשלב זה התפזרו האנשים ומשלחת נבחרת של מטה המאבק נכנסה פנימה אל הכנסת לעשות נפשות לתביעותינו ולמסור איגרות אישיות לח"כים. עם כניסתם פנימה הם הבינו כי הנציגים שיצאו מהמשכן היוו רק את כוח החלוץ. בפנים נפגשה המשלחת עם רונית תירוש 'ליכוד', דב חנין 'חזית דמוקרטית לשלום ושויון', נחמן שי 'קדימה', מירי רגב 'ליכוד', וזאב בוים 'קדימה'. הם אמרו: ""לא יתכן שתתקבל החלטה כזו ללא בדיקה פרלמנטארית. זו גזירה שציבור הרוכבים לא יכול לעמוד בה. אנחנו בדרכנו לשר האוצר וננסה לקדם הצעת חוק שתמנע הישנות הדברים".

כרמל שאמה, סגן יו"ר הכנסת אמר: "בדרך כלל אנו רגילים שהאופנועים הם שמחליקים, אך במקרה הזה מקבלי ההחלטה הם אלה שהחליקו. החלטת נשיאות הכנסת לקיים דיון דחוף בעניין תעריפי הביטוח של האופנועים תגביר את הלחץ הציבורי ותעורר חשיבה מחדש לגבי ההחלטה הרעה והלא סבירה שנתקבלה באוצר". הוא הודיע כי ביום רביעי יתכנס דיון דחוף במליאה בנושא, וחבר הכנסת זאב בוים הודיע כי הוא קובע פגישה דחופה היום בשעה 17:00 עם שר האוצר לדון בעניין. לאחר מכן נכנס וועד מטה המאבק לישיבת סיעת קדימה בה עלה נושא ביטוח האופנועים על השולחן לדיון מיידי, והתברר להם לגודל ההפתעה כי הסיעה כולה תומכת במאבק ללא יוצא מן הכלל. הסכמה מקיר לקיר.

עם כתיבת שורות אלו מתבררת גם תמיכתה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ', אשר פנתה בשאילתא נוקבת לשר האוצר.

במסדרונות הכנסת נפגשו נציגי מטה המאבק גם עם שר התחבורה ("לא מתחומי משרדי"), עם שר האוצר ("תשלחו לי חומר ואעיין בו") ועם רה"מ (התעלמות מוחלטת).

נסכם בקצרה: לאחר כחודש בו זעק ציבור האופנוענים ברחובות את זעקתו, הגיע מאבקם למקום הנכון אשר רק ממנו תוכל לבוא הישועה ורק ממנו ימשיך המומנטום: בית הנבחרים.

נתפלל ונחזיק אצבעות, וכמובן נמשיך לעדכן בכל ההתרחשויות.
 
 
 
לגלריית התמונות המלאה של האירוע לחצו כאן
למגזין פול גז לחצו כאן