וולוו החלה בשיווק גרסאות ה-R-Design בארץ. מדובר בקו גרסאות בעל אופי ספורטיבי יותר הן בהופעה והן בכיול המתלים באופן שמזכיר לא מעט את מהדורות ה-S של אודי. בניגוד לצפוי הרכב הראשון שיגיע אלינו במהדורה זו יהיה ה-XC90R ולא ה-XC60. זאת משום שה-XC60R מיוצר כרגע עבור אירופה רק עם מנוע דיזל.

אז מיהו ה-XC90R? ה-R כולל שינויים קוסמטיים רבים להופעה שהופכים אותו בולט ואגרסיבי יותר, כמו: חישוקי 19 אינץ' (20 אינץ' כאופציה), מפלטים רבועים, סבכה מוכספת ומגני מפתן וגחון מוכספים. גם הפנים יזכה לשינוי (גווני עור, מושבים ספורטיביים, כיתובי R-דיזיין) וייראה יותר ייעודי.

מתחת לעור יזכה הענק השוודי לכיול ספורטיבי יותר עם שינוי משמעותי למערך המתלים. מדובר בהקשחת הקפיצים והבולמים, החלפת תושבות, עיבוי המייצב וחיזוק המרכב. בוולוו מבטיחים גם החלפת מנגנון ההיגוי שאמור להפוך אותו לישיר יותר.

מבחינת היבואן לא מדובר רק בתוספת קוסמטית זניחה אלא במהלך שאמור להצעיר את הרכב הוותיק, לשפר את המראה המעט שמרני ולהפוך אותו למושך יותר למרות גילו. למעשה מצפים בוולוו ישראל שגרסת ה-R תיטול את רוב מכירות ה-XC90 בשנה הבאה (יותר מ-60%) כאשר מהדורת ה-3.2 ליטר הפופולארית תוצע מעתה רק בגרסת ה-R. אגב, בוולוו מהרהרים באפשרות להביא גם את מהדרות ה-V8 בגרסת ה-R כאשר במקביל ייתכן ויצרפו להיצע מהדורת אקזקיוטיב מפוארת במיוחד ל-3.2 ליטר. כל אלה כמובן שיצטרפו לגרסת ה-R של ה-XC60 שיגיע אלינו בקרוב.
מחיר ה-XC90 עומד על 454,000 שקלים כאשר עבור גרסת ה-R-Design נדרשת תוספת של כ-5% למחיר.