על מכונית חשמלית הניתנת לטעינה מרחוק סיפרנו לכם לפני תערכות פרנקפורט, עם הבעת תמיהה והעלאת שאלות רבות. קשה היה לנו להאמין שטכנולוגיה שכזו, נגישה ומוכנה לשימוש, תמצא דרכה בצנעה וכמעט ללא רעש תקשורתי ראוי אל כלי רכב שאו-טו-טו אפשר לקנות ולנהוג בכבישים הציבוריים.

בדוכן החברה ההודית הוצג שני כלי רכב, ה-NXR וה-NXG. ה-NXR, המלמד על Next Reva, להבדיל מה-NXG המלמד על הדור הבא (Next Generation), יונע ע"י מנוע חשמלי ובעל סוללות ליתיום איון וטווח נסיעה של 160 ק"מ בין טעינות ומהירות מרבית של כ-105 קמ"ש. זמן טעינה מלא אורך 8 שעות, נתון המשותף למרבית המכוניות החשמליות, ו-90 דקות אם יש בנמצא מטען מהיר. לממהרים באמת, טעינה בת 15 דקות במטען המהיר תקנה טווח נסיעה של 40 ק"מ.

ובכן, די כצפוי, להד"ם. עתה, מששקע האבק מעל לבימות התערוכה, ניתן לעדכן בפרטים נוספים באשר להודית החשמלית הייחודית.
לפני התערוכה הובטחה כאמור יכולת טעינה חשמלית בשלט רחוק. רבים הרימו כבר אז גבה והעלו סימני שאלה לגבי הטכנולוגיה החדשנית שתאפשר למכונית להיטען ללא כבלים או חיבור כלשהו למקור המתח. מסתבר שהחלק האלחוטי היחיד במכונית הנו היכולת לשלוח מסרונים לנהג (SMS) הכוללים נתוני "זמן לסיום כוח חשמלי" ו"משך טעינה צפוי" וכן משלוח מייל חודשי ובו נתוני צריכה, משכי נסיעה, צורכי חשמל, תקלות ועוד. מעבר לכך, המכונית מציגה יכולת הפעלה של המיזוג לפני הכניסה לרכב, התנעה ללא מפתח ו...זהו! אין זכר ל"טעינה האלחוטית".

כוונת אנשי Reva לטעינה אלחוטית של חשמל הנה פשוטה הרבה יותר ממה שחשבנו. בסך הכל מדובר על תוכנית "עזרה בדרכים" לבעלי המכוניות זהות מתוצרת Reva. מנוי על שירות זה יוכל לשלוח מסרון או להתקשר למרכז השירות של החברה אשר יפנה אותו לתחנת טעינה חשמלית ובעת הצורך גם יפנה לתחנות טעינה מהירות. המקום בתור יישמר לנהג הזקוק עד הגעתו, בזמן סביר. ההטענה בפועל נעשית עם כבל, שקע ותקע. אין כאן שום פטנט אחר. סמנטיקה? אם תשאלו אותנו זה עבר במקצת את גבול "אי ההבנה" מצד אנשי Reva.

על כל פנים, תחילת ייצור ה-NXR צפויה לתחילת 2010 והיא תמכר ללא סוללות אשר תמכרנה בנפרד, בדומה לפרויקט של בטר פלייס.
המחיר המשוער אינו זול ועומד על כ-15,000 יורו לפני מסים באירופה. גרסה עירונית המציעה טווח של 80 ק"מ תוצע בכ-10,000 יורו, לפני מסים ולא כולל סוללות. בכל מקרה, הסוללות תוצענה בתוכנית ליסינג חודשית ולא תוצענה למכירה. הדו-מושבית הפתוחה, ה-NXG, תוצע ב-23,000 יורו יומרניים למדי למכונית בעלת טווח מוגדל במעט (200 ק"מ) ומהירות מרבית מוגבלת (130 קמ"ש)