מידע ראשוני כבר קבלתם באשר לצפוי לנו מהב.מ.ו X3 הבא, בעיקר בחלק החזותי שלו אחרי מתיחת הפנים של 2006 ולמרות שעברו רק שלוש שנים מאז, המחליף כבר מצוי ממש מעבר לפינה.

ה-X3 הבא, אשר יושק רשמית ככל הנראה לקראת סוף שנה זו או תחילת 2010, יתבסס על פלטפורמת גרסת הסטיישן של סדרה 3 הנוכחית ונראה כי הקרבה המשפחתית תשמר במראה החיצוני ולא רק בשם. לא נחזור על מרכיבי העיצוב של הדור החדש אלא ננסה לשפוך אור חדש על הצפוי מתחת למכסה המנוע הקדמי, פרטים אשר היו חסרים בדיווחנו הקודם. ה-X3 יוצג עם מבחר של 2 מנועי בנזין ו-3 או 4 מנועי דיזל. בנזין מדור הואלווטורניק האחרון, בנפחי 2.5 ליטרים 3.0 ליטרים עם הספקים של כ-231 כוח סוס ו"מעל 300" בגרסה הגדולה יותר. בתחום הדיזל אנו מדברים על גרסה עדכנית של מנוע השלושה-ליטר-שישה-צילינדרים כפול-המגדשים עם 299 כוח סוס (בהשוואה ל-286 כעת) וגם על גרסאות חלשות יותר, עם 177 כוח סוס, ו-231 כוח סוס. שמועות על גרסה היברידית מסתובבות ברשת, אולם השמועות עדין מוקדמות מכדי ללמוד מהם.

יש לצפות בגרסאות הבכירות לתאוצה ממעמידה ל-100 קמ"ש בתוך כ-6 שניות וחצי אם לא פחות, ולמהירות המרבית של 250 קמ"ש מוגבלי מחשב. אנו כמעט בטוחים שתוצג גרסת M ל-X3 החדש, כפי שהוצגה בסופו של דבר באיחור גם ל-X5 בן העשר.
כפי שכבר גילינו בשעתו, ה-X3 הבא צפוי לגדול. נתונים כמעט סופיים על ממדי הרכב החדש הנם 465 ס"מ אורך (457 ס"מ בדור הנוכחי), 185 ס"מ רוחב (זהה לדור הנוכחי) וגובה של 168 ס"מ (ס"מ אחד יותר מהדור הקודם). בפנים השיפור במרווח לנוסעים בהשוואה לדגם הנוכחי אמור להיות מורגש.

כל מערכות הבטיחות והשליטה המתקדמות של ב.מ.וו. תגענה גם ל-X3 הבא, החל מהמערכת לראיית לילה, תצוגת עילית, תאורה קדמית אדפטיבית, בקרת משיכה דינמית, ייבוש בלמים בתנאים רטובים, הכנה לבלימת חרום ועוד.
לקראת סוף השנה יהיה מעניין לחובבי רכבי השטח של ב.מ.וו. עם הצגת ה-X1 החדש זה עתה וה-X3 החדש. אנו נזכה לדור החדש לקראת אמצע 2010.