את ראלי אוסטרליה סיימה קבוצה סיטרואן בהלם. היה זה שוק שהיא הצליחה להתגבר עליו רק כעת, בסיום ראלי קטלוניה. מוט מייצב שאינו תואם את התקנות הורכב בטעות (וללא יתרון מבחינת יכולות) במכוניות ה-C4 של הקבוצה, והעונש היה חמור – הוספת דקה לזמנים של כל המכוניות. כך התהפכה הקערה על פיה ונהגה של פורד, הירבונן, הפך למנצח הראלי והגדיל את הפער בטבלת האליפות ל-5 נקודות.לואב מודה לחברו לקבוצה, דני סורדו, על העזרה הרבה שהושיט לאורך הראליקבוצת סיטרואן ההמומה אפילו לא ניסתה לערער על ההחלטה, אך נשבעה להחזיר את כבודה בראלי ספרד שהתקיים בסוף השבוע. הנתונים בהחלט היו לטובתה: שני נהגיה נחשבים לנהגי האספלט הטובים ביותר כיום, ומכוניתה נחשבת לטובה ביותר על אספלט בשנים האחרונות. סבסטיאן לואב ניצח בקטלוניה ארבע פעמים, כשבשלוש האחרונות הצטרף אליו דני סורדו המקומי במקום השני. תוצאה דומה השנה תשרת מטרה כפולה: צמצום הפער בין הירבונן ללואב לנקודה אחת, והבטחת אליפות היצרנים לסיטרואן. אז לא פלא שהם היו נחושים לבצע בדיוק זאת...

והם אכן הצליחו. היה זה דווקא סורדו שהחל בהובלה מוקדמת וניצח את ארבעת הסטייג'ים הראשונים באופן משכנע. לואב נשאר צמוד מאחוריו ושניהם השאירו את כל הנהגים האחרים – כולל נהגיה של פורד – הרחק מאחור. בסיום היום הראשון היה הירבונן כחצי דקה אחרי המובילים ואף טען שלא משנה כמה חזק הוא נוהג, הוא לא מצליח להדביק אותם, כך שאין טעם לקחת סיכונים מיותרים, אלא פשוט לשמור על הגב מפני מתקפה של הממוקם רביעי – פטר סולברג המפתיע. סולברג נהג בספרד לראשונה ב-C4 שקיבל מסיטרואן, לאחר שהתחרה רוב העונה עם הקסארה הקשישה. ה-C4 שלו דומה במפרטה לשל שאר נהגי הקבוצה ועוד לפני המרוץ הוא הצהיר שהמכונית הזו נותנת לו את הסיכויים הטובים ביותר לפודיומים מאז 2004.

היום השני התנהל במתכונת דומה לשל הראשון, כשלואב וסורדו מחליפים ביניהם את ההובלה במשך היום. לקראת סופו הוביל דווקא סורדו, ובהוראת הקבוצה התבקש להאט בכדי לספק ללואב את המקום הראשון לקראת היום האחרון. הירבונן סיים את היום כ-50 שניות מאחור, בעוד סולברג הגן על מקומו הרביעי מפני סבסטיאן אוגייר הצעיר, מקבוצת סיטרואן-ג'וניור.
היום השלישי סגר ראלי רגוע יחסית, שהסתיים כפי שהחל – בהובלה משכנעת של צמד הסיטרואנים, ומקום שלישי לא מאוים של הפורד המובילה. למקום הרביעי, דווקא, היה הרבה מה להוכיח: פטר סולברג ניצח מספר סטייג'ים ביום האחרון של התחרויות והדף את הספקנים באשר ליכולותיו, כשהוא מציג את התוצאה הטובה ביותר על אספלט, עבורו, מאז 2005. חמישי סיים סבסטיאן אוגייר ושישי התמקם יארי-מאטי לאטוולה מקבוצת פורד. הפיני הצעיר לא תפס קצב עד היום השני, אותו החל כשהוא ניצב כדקה וחצי מאחור. את הראלי הוא סיים בניצחון סטייג' מפתיע, והודה שלא היו לו ציפיות גבוהות מלכתחילה: "ברור שלא הייתי בקצב של השאר אבל לפחות נותרתי עקבי וגם אין שום נזק למכונית", הוא הוסיף בחיוך, "זו הקלה גדולה כשאלך לראות את מלקולם וילסון", אמר, בהתייחסו לתאונות שהיו לו במחצית השנייה של העונה, עליהן 'חטף בראש' מראש הקבוצה.

ומה הלאה? ראלי בריטניה, מסיים העונה, יתקיים ב-23-25 לחודש ויכריע את זהות אלוף 2009. מיקו הירבונן מגיע אליו כמוביל האליפות, אך בהפרש של נקודה אחת בלבד, כל טעות עשויה לעלות לו בתואר – ולהזכירכם, בשנה שעברה היו לו לא מעט טעויות בראלי זה. לואב מגיע לבריטניה מאושש לאחר הניצחון בספרד, וגם הרבה בזכות סורדו, אשר הוריד את הירבונן למקום השלישי והקטין את הפער משמעותית. לאטוולה יהיה מתמודד חזק משמעותית בבריטניה (בה סיים שני בשנה שעברה) ואולי יהיה זה דווקא פטר סולברג שיפתיע – הוא הרי ניצח בראלי זה שלוש פעמים בעבר...

דירוג ראלי ספרד:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:22:14.7 (10 נק')
2. דני סורדו (סיטרואן) – 12.0+ (8 נק')
3. מיקו הירבונן (פורד) –54.1+ (6 נק')
4. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 1:12.4+ (5 נק')
5. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 1:41.6+ (4 נק')
6. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 2:49.8+ (3 נק')
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 7:15.5+ (2 נק')
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 8:28.1+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 11 מרוצים:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 84 נק'
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 83 נק'
3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 58 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 39 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 30 נק'
6. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 29 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 25 נק'
8. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 24 נק'

דירוג קבוצות אחרי 11 מרוצים:
1. סיטרואן – 151 נק'
2. פורד – 130 נק'
3. סטובארט-פורד – 73 נק'
4. סיטרואן-ג'וניור – 42 נק'
5. מונצ'י-פורד – 23 נק'