משרד התחבורה החל היום (ד') להציב עמדות ממוחשבות המאפשרות להנפיק רישיון נהיגה או רישיון רכב בתוך 15 שניות בלבד. מדובר בעמדות שירות עצמי ממוחשבות ('עמדות קיוסק') שיעזרו לקצר את התורים הארוכים במשרדי הרישוי.
על פי התוכנית יוקמו כ-100 עמדות שרות ממוחשבות בכל רחבי הארץ כאשר אלה יוצבו בקניונים, תחנות דלק, משרדי ממשלה, סניפי דואר, משרדי רישוי וכן באזורים בהם קיימת תנועה גדולה של אנשים.

בשלב הראשון בעמדות השרות ניתן יהיה: לחדש את רשיון נהיגה, לחדש את רשיון הרכב ולהנפיק רשיון רכב. גם את התשלום עבור כל אחד מהשירותים האלה, ניתן יהיה לבצע באמצעות כרטיס אשראי בעמדות עצמן. בעתיד ניתן יהיה לבצע פעולות נוספות כגון: תשלום אגרה למבחן נהיגה מעשי, הנפקת טפסי יפוי כח, רשיון לרכב ציבורי וכבד, בדיקות רפואיות לקשישים, מידע על צבירת נקודות, קליטת בקשות להחזר אגרות בגין רכב גנוב ואובדן גמור או השבתה.

ממשרד התחבורה נמסר כי משרדי הרישוי לא יבוטלו והם ימשיכו לטפל בשאר פניות הציבור. גם השירותים הניתנים כיום באמצעות האינטרנט והמוקד הטלפוני לא יבוטלו.

במהלך חנוכת העמדה הראשונה בקניון הזהב בראשון לציון אמר השר כץ כי עמדות השרות מתאימות לכלל הציבור, כולל לנכים ואנשים עם מוגבלויות. לדבריו, העמדות יספקו שרות עצמי חיוני בנושא רישוי רכב ונהיגה 24 שעות ביממה, תוך הקפדה על אבטחת המידע הניתן.