אחרי שהציגו את הגרסאות היותר שפויות ושימושיות של ה-E קלאס החדשה, סדאן, קופה וסטיישן, הגיע תור הגרסאות השריריות.

אנשי חטיבת הביצועים של מרצדס, AMG, שתלו בחזית ה-E-קלאס סטיישן החדשה את יחידת הכוח המוכרת שלהם – ה-V8 בנפח 6.3 ליטרים המציע כאן 525 כוח-סוס. אלו מספקים בכדי להשיג 100 קמ"ש מרגע התחלף האור ברמזור מאדום לירוק תוך 4.6 שניות בלבד. כמקובל, המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש, כאשר ניתן "לבטל" את ההגבלה בלחיצת כפתור, למי שממש ממהר לחוג עם הילדים והקניות, וחייב לראות 300 על השעון. למה "לבטל"? המרכאות הן בשל העובדה שגם 300 הקמ"ש נשלטים באמצעות מחשב; כן, אפשר היה עוד אך יש גבול לכל תעלול...

המתלים מכונים AMG Ride Control, שילוב של קפיצי פלדה קדמיים וקפיצי אוויר אחוריים המתאזנים מאליהם יחד עם בולמי זעזועים אדפטיביים בעלי בקרה אלקטרונית. מה זה אומר בעברית? שילוב בלתי אפשרי כמעט בין יכולת גיהוץ משובחת, נוחות מקסימאלית ונוקשות ספורטיבית המאפשרת אחיזה מרבית גם בתנאי נסיעה לא אופייניים לסטיישן. תיבת ההילוכים הנה בת שבעה הילוכים בעלת השם המסורבל ספידשיפט MCT-7 היכולה לשאת בכוחות שהמנוע יפעיל עליה. לתיבה שלושה מצבים: C עבור יעילות ושליטה (ולא נוחות), S (נחשו לבד) +S (תמשיכו לנחש). יכולת נעילת הילוך או שליטה ידנית אחרת אפשרית במצב M.
רמת השימושיות הגבוהה של הסטיישן נשמרת כמובן גם בגרסת ה-AMG, וכוללת תא מטען בעל נפח מרשים (מרבי, עם המושבים האחוריים מקופלים) של 1,950 ליטר ובעל אפשרויות נשיאת מטען רבות, כולל אופציה לשני מושבי ילדים המתקפלים לתוך רצפת תא המטען (מה שהופך את הסטיישן למעשה למכונית לשבעה. תא אחסון מתחת לרצפה (לדגמים ללא מושבי הילדים), מסילות עיגון, כיסוי מטען עם רשת המאפשרת תיחום תא המטען מאזור המושבים וקיפול הספסל האחורי המפוצל – כולל משענות הראש שלו, הנם סטנדרט.
האופציה לעצלים הממהרים בשם Easy Pack מאפשרת לפתוח את תא המטען ולקפל את המושבים האחוריים באופן חשמלי ובלחיצת כפתור, מוצעת אף היא.

אביזרי הבטיחות הרבים במכונית נשמרו כמובן כמו בגרסאות ה"נחותות" יותר. מערכת ה-ESP תוכננה מחדש והיא תלת-שלבית בהתאם לתחושת החופש שהנהג רוצה לחוות, עד כדי ניתוק מוחלט לאמיצים. מערכת הבלימה כוללת בלמים קרמיים מאווררים.

סיבי הפחמן הרבים הפזורים ברחבי התא יחד עם חישוקי 19 אינץ' וצביעה ייחודית יקלו על זיהוי הגרסה החזקה של הסטיישן הממהרת בכביש. בשל המתלה הקדמי החדש, הכנפיים הקדמיות רחבות יותר ב-17 מ"מ כאשר הפגוש הקדמי כולל עתה "סינר" תחתון חדש ופתחי כניסת אוויר חדשים לצינון הבלמים. הפנסים הקדמיים כוללים נוריות LED כמו גם בפנסים מאחור. מאחור ניתן להבחין בפתחי פליטה כפולים וגדולים מצופי כרום, כמובן. רמת הגימור הפנימי שודרגה וכוללת עור היכן שאין סיבי פחמן וכל התוספות המצופות במכונית מהליגה הזו.
.
מכירות גרסאות ה-AMG של סדרה E תתחלנה לקראת סוף השנה הזו, כאשר גרסת קופה תצטרף מאוחר יותר לסדאן אשר כבר נחשפה.