בל-אייר 59', כשהיתה צעירה ויפהכולנו יודעים שבתחום הבטיחות מתקדמת תעשיית הרכב בקפיצות גדולות, במיוחד בשני העשורים האחרונים. היום יש מודעות גבוהה לשמירה על חיי הנוסעים ברכב הן בקרב הירצנים והן אצל הלקוחות – והתוצאה היא סיכויים טובים בהרבה לשרוד תאונות.
פעם זה היה אחרת. מונחים כמו "אזורי ספיגה" או "קריסה מתוכננת" לא היו קיימים, על ABS וכריות אוויר איש לא שמע, המכוניות היו מלאות בליטות ושפיצים מסוכנים, בפנים ובחוץ.
כדי להמחיש כמה באמת התקדמנו בתחום הבטיחות, ערך ארגון IIHS – המוסד לבטיחות של חברות הביטוח בארה"ב – עימות חזיתי (הלכה למעשה) בלתי שגרתי. כדי לחגוג 50 שנה לקיומו בחרו אנשי IIHS בשתי מכוניות שברולט ש-50 שנה מפרידות ביניהן – מאליבו עדכנית ובל-אייר מודל 1959 (שלמה ותקינה, עם כל המכלולים) – וריסקו אותן זו כנגד זו, במהירות יחסית של 130 קמ"ש (כל מכונית נעה ב-65 קמ"ש). התוצאה, כפי שאפשר לנחש, היתה חד-משמעית. אצל נהג המאליבו, העלה הניתוח לאחר התאונה, היה סיכוי מסויים לפציעה בברך שמאל. נהג הבל-אייר היה נהרג במקום.
סרטון הוידאו להלן מדבר בעד עצמו.