האינדיקה EV החשמלית – קונספט שהושק בז'נבה השנה – מועמדת הספקולנטים לשמש בסיס לחשמלית העתידית שטאטא תייצר באנגליהבהמשך להצהרתה מינואר השנה, כי תקים מסגרת מימון בשווי של 2.3 מיליארד פאונד (כ-3.8 מיליארד דולר) לטובת ייצור מכונית חשמלית באנגליה, הודיעה בסוף השבוע ממשלת אנגליה כי תעניק מסגרת אשראי ראשונית על סך 10 מיליון פאונד ליצרן ההודי לטובת תכנונה של מכונית חשמלית על אדמת אנגליה. בחודש אפריל פנתה טאטא, קונצרן הענק ההודי אשר רכש את לנד רובר ויגואר, בבקשה למימון ראשוני על סך 10 מיליון פאונד (כ-16.8 מיליון דולר), מימון אשר אושר עתה במלואו.

הקונצרן ההודי יזרים סך נוסף של 25 מיליון פאונד, או 40.4 מיליון דולר, להנעת התהליך כאשר המטרה הסופית, ככל הנראה, הנה ייצורה של מכונית חשמלית המבוססת על האינידקה החשמלית מתערוכת ז'נבה האחרונה. לעניות דעתנו, לא מדובר במכונית חשמלית המבוססת על הטאטא נאנו הזולה אלא במכונית בגודלה של האינדיקה (סופר מיני, ראו תמונה). עם סיכום הייצור, היקף ההלוואה וההשקעה מצד טאטא יגדל משמעותית.
אגב, שמועות ברשת טוענות כי גם ניסאן תגיש בקשה דומה לשם ייצור הליף החשמלית שלה במפעליה הקיימים.

באנגליה יש כבר השואלים מדוע לא לממן באותו היקף את התוכנית החשמלית של לוטוס, יצרן אנגלי עצמאי וגאה ובמקום זאת להעביר הכסף לקונצרן הודי ענק ובעל אמצעים?