אחרי היעדרות ארוכת שנים סיאט מחזירה את תצורת הסטיישן לליין דגמיה הקטנים. למעשה רק בדור השני של האיביזה (שנמכרה בין השנים 1993-2002) היה לסיאט מכונית סטיישן קטנה. זו לא נמכרה כאביזה אלא כ'קורדובה' סטיישן (שגם הוצעה בתצורת סדאן וקופה) וגם הגיעה אלינו.
מאז, סיאט הספיקה להקפיץ את האביזה בשני דורות כאשר זה הרביעי מושק לעולם לפני כשנה במגוון גרסאות שהופיעו בזה אחר זה. גם אלינו האיביזה כבר הספיקה להגיע בתצורת 5 ו-3 דל', אבל כעת בתערוכת פרנקפורט, סיאט מציגה תצורה חדשה – סטיישן. זו עדיין במדי קונספט אבל על פי המראה הסולידי, המכונית קרובה מעוד ליצור. כמה קרובה? לדברי נשיא סיאט, אריק שמיט (Schmitt), גרסת יצור של המכוניות תוצע בחודשים הקרובים. להערכת גורמים בענף, זו כנראה שתוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה (במרץ 2010) או - סביר יותר - בתערוכת הבית בברצלונה (התערוכה הביתית עבור סיאט שתיערך כחודשיים אח"כ).

אז היא עונה לשם 'איבז ספורט טורר קונספט' (IBZ Sport Tourer Concept) והיא מבוססת על הדור האחרון של האיביזה. היא גם דומה מאוד לאיביזה – בחרטום ובפרופיל – לפחות עד שמגיעים לדלת האחורית. שם פתאום מגלים כי הידיות הוסתרו בתוך קו החלונות בדומה לזה המצוי במכונית המשפחתית של סיאט, בלאון – אך שונה מזה הקיים באיביזה החדשה. בסיאט גם מדברים על כך שהדלתות בגרסת הקונספט מעוצבות בצורה שונה ביחס לאיביזה הסדרתית וזאת במטרה לאפשר כניסה נוחה יותר למושב האחורי.
אגב, אל תתנו לתמונות להטעות אתכם – מראה המכונית במציאות קומפקטי בהרבה מזה שמותיר הרושם המתקבל ממסך המחשב. מלבד ממד האורך שצמח ב-17 ס"מ (משמעותיים מאוד לכשעצמם) לכדי 422 ס"מ, שאר המידות לא השתנו כלל ביחס לאיביזה הקטנה. צמיחה אורכית זו כמובן שהשפיעה ישרות על תא המטען שגדל מ-292 ליטר באיביזה המוכרת לכדי 410 ליטר בספורט טורר קונספט.
סיאט מציגה: קדימון לאיביזה סטיישן
צילום: מנהל
מבחינת תא הנוסעים אין הרבה חדש והוא דומה למדי לזה המוכר מהדור האחרון של האיביזה. פה נגיעות עור לבנבן, שם נקודות אור כחלחלות אבל לא הרבה יותר. אולי פרט לגג השמש הכפול. וכך גם בנוגע ליחידות הכוח – ההיצע המוכר של האיביזה יאכלס גם את הגרסה הסדרתית בתצורת הסטיישן. במכונית הקונספט בכל מקרה, נמצא את המהדורה החזקה ביותר של מנוע ה-TFSI כפול המגדשים (1.4 ליטר) המוכר של קונצרן פולקסווגן – 180 כ"ס שנמצא באיביזה קופרה.