מפעל אופל ברוסלהיים, גרמניהזה לקח הרבה זמן, אבל אחרי הרבה התלבטויות והיסוסים החליטה אתמול הנהלת GM לאשר את מכירת אופל לקבוצה בהרכב מאגנה הקנדית ובנק "סברבנק" הממשלתי של רוסיה – אבל לא את כל אופל. GM, שבשבועות האחרונים שקלה להשאיר בידיה את המותג האירופי שלה, תמכור רק 55% למאגנה. בכך מגיע הקץ לסאגה מתישה שתסכלה את 50,000 עובדי אופל ואת ממשלת גרמניה, שלחצה לסיום הפרשה. על פי ההסכם שאושר אתמול תשאיר GM בידיה 35% מהבעלות, מאגנה וסברבנק יחלקו ביניהם באופן שווה את 55 האחוזים, ועובדי אופל יחזיקו ב-10% הנותרים.
מנכ"ל סברבנק הודיע כי החלטת GM מהווה צעד חשוב – אבל העסקה, המאד מורכבת כדבריו, עדיין לא תפורה סופית. גורמים שונים, כולל בכירים מהתעשייה, גם מביעים ספקות לגבי היכולת של מאגנה להפוך את אופל לרווחית, וטענו כי ההחלטה על המכירה הגיעה משיקולים פולטיים כדי לרצות את ממשלת גרמניה ואת ארגוני העובדים.
תכניות שיקום אופל של מאגנה וסרברנק מדברות על השקעת 500 מיליון אירו וקיצוץ 10,000 משרות. הן התחייבו להשאיר את כל מפעלי אופל בגרמניה פתוחים, אך המפעלים בבלגיה ובבריטניה (שם מיוצר מותג ווקסהול) נמצאים בסכנה.