פורשה ישראל השיקה היום (ה') את אחת המכוניות המדוברות והמסקרנות ביותר של העת האחרונה, הפאנמרה. מכונית הסאלון הראשונה (כמעט) בהיסטוריה של פורשה בפירוש מעוררת עניין רב, והיא תיחשף בפני לקוחות ב-12.9 (מוצ"ש) באופן מתואם עם רוב מדינות העולם (45 שווקים). למעשה רק סין החלה בשיווקה קודם לכן.

"בכל העולם הפאנמרה אמורה לפצות על ירידת המכירות של פורשה בשנה באחרונה." הסביר צבי נטע ראש קבוצת מכשירי תנועה שמייבאת את פורשה, "אבל ב-2009 בישראל, בניגוד לכל העולם פורשה רשמה עליה משמעותית של כ-100%". פורשה ישראל צפויה לסיים את השנה עם 60 מכירות.

הפנאמרה נוחתת בארץ בשלוש גרסאות: S (4.8 ליטר, 400 כ"ס), S4 כפולת ההנעה עם מנוע זהה ל-S, וטורבו (4.8 ליטר, 500 כ"ס). יש גם שלוש רמות גימור: קומפורט, לקשרי ופרימיום. הגרסה ה"בסיסית" עולה 895,000 ועד כמה שזה ישמע לכם מוזר, מדובר בתג מחיר תחרותי יותר מזה שצפינו בעבר. גרסת ההנעה הכפולה תעלה 30,000 שקלים נוספים ואילו הטורבו תוצע במחיר של 1,598,000 שקלים. ואם כבר נגענו בגרסת הטורבו, זו מגיעה ברמת האבזור הגבוה ביותר; תיבת PDK (כפולת המצמדים של פורשה), מתלי אוויר, מערכת עצור וסע, בקרת שיגור (!) וכו'. את כל התוספות האלה ניתן גם לקבל בשאר הגרסאות בתוספת תשלום.

שי דואני מנכ"ל פורשה ישראל מספר על מאמץ עילאי להגיע לתגי מחיר שכאלה ועל כך שארבעת המכוניות הראשונות שיגיעו ארצה בזמן הקרוב כבר נמכרו. דואני מאמין שבשנה מלאה ניתן יהיה למכור בין 10-15 מכוניות כאשר התחרות האמיתית של הפאנאמרה היא הקוואטרופורטה של מזראטי. "בארץ המצב מעט שונה והיא תתחרה בעיקר במרצדס S500, כמו גם בספינות הדגל של ב.מ.וו ואודי." אומר דואני, "רוב הלקוחות בפלח הזה מכירים את הדברים השבלוניים ובפנאמרה הם ימצאו משהו שונה והכי מרגש בתחום. היא מציעה משהו ייחודי ופונה ללקוח שחולם על 911 אבל צריך מכונית סאלון". הוא מסכם.

דואני גם ידע לספר על הזמנה ראשונה ל-911 טורבו החדשה שתעלה אצלנו 1,931,000 שקלים ותהיה כנראה מכונית הספורט היקרה ביותר בארץ.