אם עד כה היו כל הימים בסימן של "הכנות לראלי", היום היה יומו הרישמי הראשון. 'ראלי דרך המשי' נפתח בדיוק בשעה 09:00, וצמד הקבוצות הישראליות היו הראשונות להכנס אל אולם הרישום. היום הראשון כולל בתוכו 2 חלקים עיקריים וקריטיים למהלך הראלי - רישום אדמינסטרטיבי ובדיקות טכניות.

שלב הרישום כולל כ-15 תחנות שונות, אותם על כל מתחרה ואיש צוות סיוע לעבור. מכירים את טופס הטיולים מהצבא? אם כך הרעיון זהה. רישום פרטים אישיים, תשלום, בדיקת רישיון נהיגה, בדיקת רישיון רכב, בדיקת ביטוח רפואי, קבלת מכשירי הניווט והמצוקה, דלק מרוצים, מכס, ויזות, צילום לאתר הראלי, קבלת צמיד מתחרה ועוד... כמובן שדקות אחדות לאחר השעה 09:00 אולם הרישום המה ככוורת דבורים, ועשרות נהגים, נווטים, צוותי סיוע ואנשי תקשורת המתינו דקות ארוכות בין תחנה לתחנה. בסופו של דבר, לקראת השעה 11:00, סיימו כל חברי הקבוצה הישראלית את דרך הייסורים ופנו אל הבדיקות הטכניות.

בדומה לשלב הקודם, גם הבדיקות הטכניות כוללות מספר תחנות אותן יש לעבור בהצלחה. התקנת אביזרי הניווט והמצוקה, שילוט הרכב, בדיקת ציוד מיגון אישי, בדיקת אביזרי בטיחות של הרכב, בדיקת הרכב עצמו וסגירת פלומבות על חלקים אותם אסור להחליף במהלך הראלי, בדיקה מכאנית, שקילה ובדיקת ערכת חרום. אם זה מזכיר לכם טסט, זה לא במקרה, אולם כאן אין מאכר שאפשר לפנות אליו בעת צרה...

רז והלל, 'צוות פוינטר', צלחו את הבדיקות הללו ללא אף הערה משמעותית, אולם ניצן ודובי, 'צוות טלפארמה', גילו כי למרות 2 המרוצים הבין לאומיים בהם השתתפו בעבר, ישנו חוסר בשני אביזרי בטיחות ברכב – מדומם חירום ומתג הפעלת מערכת כיבוי אש. אם לדייק, ברכב מותקנים צמד האביזרים הללו, אולם דרישות המארגנים מדברות על לחצנים כפולים מכל סוג, שניים בצד ימין של מכסה המנוע ושניים נוספים – בצד שמאל.

צוות הסיוע המנוסה, איציק וצביקה, לא בזבזו זמן והסתערו על הרכב, מתוך כוונה לייצר יש מאין את שני האביזרים. אל עזרתם נחלץ גם הלל, נווט קבוצת 'פוינטר', וביחד, פתרה השלישייה את העניין. רכב המרוץ נאלץ כמובן להיכנס אל תהליך הבדיקות הטכניות מחדש, אולם הפעם הוא סיים אותו בהצלחה.

כזכור, מחר, שבת, יתקיים פרולוג קצר, בסמוך לפארק פרמה. המארגנים עדכנו היום כי למעשה הפרולוג ישמש כקטע ראווה בלבד ולא יקבע את סדר הזינוק לסטייג' הראשון. סדר זה יתבסס על מספר המשתתף של כל צוות, ורק מיום המחרת, עם הזינוק לסטייג' השני, יוזנקו המתחרים על פי תוצאותיהם ביום האתמול.


שני הצוותים מודים לספונסרים שבזכותם התאפשרה היציאה לראלי דרך המשי:
פוינטר, טלפארמה, מולטיפלאסט, ליוגב, נפתלי ניסן ובניו, תנועה מערכות מחשוב וניווט, גילת סאטקום, מוסך נגבה.

ראלי דרך המשי - דיווח ראשון