זוכרים את הדודג' טומאהוק? ב-2003 הציגה דודג' אופנוע-קונספט אימתני, על בסיס מנוע ה-V10 הענק (8.0 ל', אז) של הוייפר. באופן לא מפתיע, איש לא העלה על דעתו לייצר באופן סדרתי את המפלצת הזו. זאת אומר, איש מלבד אלן מיליארד. מיליארד הבריטי הוא טיפוס יצירתי, יצירתי מאד אפילו, וכשרונו המכני יחד עם דמיון שאינו יודע גבולות הביא בעבר למספר רב של יצירות יוצאות דופן. עד עתה התמחה בעיקר בהכפלת מנועי אופנועים: כך למשל חיבר שני מנועי קאוואסאקי Z1 משנות ה-70, כל אחד מהםפ בנפח 900 סמ"ק במקור כדי לקבל V8 בנפח 1600 סמ"ק, ולאחר מכן שידך בין שני מנועי קאוואסאקי 1300 – כל אחד מ הם בעל 6 צילינדרים – כדי לקבל V12 יחיד במינו בנפח 2.3 ל'. אולי שמתם לב לכך שנפחי המנועים המשולבים אינם כפליים מהנפח המקורי, אלא קצת פחות. הסיבה? מיליארד לא אוהב את המראה הויזואלי של חטיבות צילינדרים המוסטות אחת יחסית לרעותה, ומעדיף אותן בדיוק זו מול זו. לכן הוא פשוט יוצק צילינדרים חדשים בתוך הבלוק המקורי, בקוטר קטן מהמקור ואשר מוסטים הצידה. כך הוא מקבל את המראה החיצוני הסימטרי הנדרש, בעוד הבוכנות אינן ניצבות בדיו זו מול זו וטלטליהן יכולים להתחבר במשותף לפיני גל הארכובה, זה בצד זה.
כל זה היה הקדמה כדי להבין מי בדיוק האיש – ועכשיו הוא הלך צעד אחד קדימה ובנה את המפלצת הדו-גלגלית האולטימטיבית. מנוע ה-V10 של הדודג' וייפר נשתל על כל 500 סוסיו בשילדה תוצרת בית. השבועון הבריטי MCN אף צילם קליפ קצר של המפלצת בו אתם יכולים לחזות כאן, באדיבות יוטיוב כמובן. מעבר לכך אין עוד פרטים בידינו – השבועון מפרסם כתבה מלאה אודות המיליארד V10 בגליונו שיצא השבוע.
אתם מוזמנים לצפות בוידאו ולהקשיב לסאונד, שמרמז היטב על פוטנציאל הביצועים הטמון במילייארד V10. אנו מבטיחים להביא עוד מידע ברגע שיגיע לידינו.