חטיבת סמארט בקונצרן דיימלר הודיעה כי החל מאמצע נובמבר יחל ייצור סדרתי מוגבל של הסמארט החשמלית – ה-Fortwo Electric Drive. הסמארט החשמלית תיוצר במפעל סמארט שבהאמבאך, צרפת ומדובר בגרסה "בשלה" ומוכנה לייצור של הסמארט החשמלית, שכמה אבות-טיפוס כבר הושקו בעבר. הסמארט החשמלית מצוידת בסוללות ליתיום-איון קטנה במיוחד המיוצרת על-ידי טסלה האמריקאית, הממוקמת ברצפת הרכב, כך שהמקום לנוסעים או לציוד במכונית הקטנטנה ממילא אינו נפגע.
על ההנעה אחראי מנוע חשמלי קומפקטי הממוקם בחלק האחורי של הסמארט (בדיוק כמו בגרסאות הבנזין) והוא מניע את הגלגלים האחוריים. ההספק הוא 30 קילו-וואט (כ-41 כוח-סוס) והמומנט עומד על למעלה מ-12 קג"מ הזמינים מתחילת התנועה. הודות לכך מצהירים בסמארט על האצה מעמידה ל-60 קמ"ש תוך 6.5 שניות בלבד ומהירות מרבית (מוגבלת מחשב) של 100 קמ"ש. טווח הנסיעה הממוצע המובטח עומד על 115 ק"מ בין טעינות וניתן להטעין את הסוללות מכל שקע ביתי. טעינה מלאה של הסוללות, ממצב ריק לגמרי, תיערך לילה. טעינה של 3 שעות תספיק לטווח נסיעה של 30-40 ק"מ.
החל מאמצע נובמבר תחל המסירה לחברות ליסינג נבחרות ברחבי אירופה, בראשן לחברה הפועלת בעיר ברלין שבגרמניה. במקביל תימסרנה מכוניות גם לחברות ליסינג ברחבי ארה"ב בהסכמי חכירה של 4 שנים ו-60,000 ק"מ. החל מ-2012 תימכר הסמארט החשמלית לכל דכפין, באמצעות סוכני סמארט ברחבי העולם. אצלנו? בהחלט יש סיכוי.