רובנס באריקלו, נהגה של קבוצת בראון השיג את ניצחונו הראשון העונה בגרנד פרי האירופאי שנערך בוואלנסיה. בכך החזיר באריקלו הוותיק את החיוך לראשי קבוצת בראון אחרי מספר מרוצים לא מוצלחים במיוחד. באריקלו, שזה לו ניצחון ראשון אחרי חמש שנים, ניצל טעות לא אופיינית של מקלארן שעלתה ללואיס המילטון בהובלת המרוץ.

על מסלול הרחובות בוולאנסיה המשיכה קבוצת מקלארן במסע הקאמבק המרשים שלה כאשר שני נהגיה, המילטון והייקי קובליינן, היו המהירים בהקפות הדירוג. באריקלו היה שלישי לפני סבסטיאן ווטל ברד-בול. בזינוק פתח הצמד של מקלארן היטב, כאשר באריקלו משתלט על המקום השלישי, לפני קימי רייקונן בפרארי שהצליח לטפס שני מקומות.
בעצירת התדלוק הראשונה, הצליח באריקלו לעבור את קובליינן והחל מצמצם קלות את הפער על המילטון. על פניו לא היה נראה שבאריקלו יכול באמת לסכן את ההובלה של המילטון. ואולם החלפת צמיגים איטית מדי של מקלארן בעצירת התדלוק השנייה, עכבה את המילטון ועלתה לו בניצחון. הוא עוד הצליח לצמצם קלות את הפער שפתח באריקלו אך לא יותר.
שלישי סיים רייקונן שעבר את קובליינן בעצירת התדלוק השנייה. ומה עם מוביל האליפות ג'נסון באטון? הוא סבל ממרוץ בינוני למדי אך בסופו של דבר טיפס למקום השביעי ונהנה מכך ששני המתחרים שלו על התואר מקבוצת רד-בול סיימו ללא נקודות – ווטל פרש ומרק וובר סיים תשיעי. כך שלמעשה, הפער שלו על יריביו בצמרת – גדל.
גרנד פרי אירופה, תוצאות המרוץ:
1. רובנס באריקלו, בראון, 10 נק'
2. לואיס המילטון, מקלארן, 8 נק'
3. קימי רייקונן, פרארי, 6 נק'
4. הייקי קובליינן, מקלארן, 5 נק'
5. ניקו רוזברג, וויליאמס (טויוטה), 4 נק'
6. פרננדו אלונסו, רנו, 3 נק'
7. ג'נסון באטון, בראון, 2 נק'
8. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, נקודה אחת

אליפות הנהגים אחרי 11 מרוצים:
1. ג'נסון באטון, בראון, 72 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון, 54 נק'
3. מארק וובר, רד-בול, 51.5 נק'
4. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 47 נק'
5. ניקו רוזברג, וויליאמס (טויוטה), 29.5 נק'
6. לואיס המילטון, מקלארן, 27 נק'
7. קימי רייקונן, פרארי, 24 נק'
8. יארנו טרולי, טויוטה, 22.5 נק'

אליפות היצרנים אחרי 11 מרוצים:
1. בראון, 126 נק'
2. רד-בול, 98.5 נק'
3. פרארי, 46 נק'
4. מקלארן (מרצדס), 41 נק'
5. טויוטה, 38.5 נק'
6. וויליאמס (טויוטה), 29.5 נק'
7. רנו, 16 נק'
8. ב.מ.וו, 9 נק'