היום, כאשר תנהג במכונית בדרכך הביתה אחרי יום עבודה עמוס, כדאי שתביט לצדדים – לכיוונם של שאר כלי הרכב המקיפים אותך בכביש. באחת מהם יש פצצת זמן מתקתק – צמיג פגום. מהיכן הידיעה הוודאית הזו לגבי הסובב אותך ועוד בעתיד? ממבצע אכיפה של משרד התחבורה שנערך בשבוע האחרון ובו נתגלה כי בכמעט כל מכונית עשירית בישראל נמצא צמיג פגום.

סה"כ נבדקו 996 כלי רכב במהלך המבצע כאשר ב-92 מתוכם (9.3%) נתגלו ליקויים בטיחותיים מסוכנים בצמיגים אשר חייבו להורידם מהכביש. עוד מציין משרד התחבורה כי ב-197 מכלי הרכב שנבדקו (19.8%) נמצא לפחות צמיג אחד פגום, אולם לא פורסם מה עלה בגורלם.

מצב הצמיגים במשאיות הכבדות חמור עוד יותר
במהלך המבצע נבדקו גם 44 משאיות במשקל של 3.5 ועד 12 טון כאשר בכ-11% מתוכם נתגלו צמיגים פגומים. אבל הממצאים החמורים יותר נתגלו בקרב המשאיות הכבדות. מתוך 51 משאיות במשקל של 12 עד 32 טון שנבדקו בכ-23% מהם נתגלו ליקויים בצמיגים.

בעקבות הנתונים החמורים הורה שר התחבורה לאנשי משרדו להגביר משמעותית את בדיקות הצמיגים וליזום מבצעים דומים לאורך כל שנה. כמו כן הורה השר כץ להעלות את מודעות הציבור לטיפול נכון בצמיגי הרכב.

יצויין כי לאחרונה הוקמה במשרד התחבורה ועדה מקצועית מיוחדת שנועדה לבחון דרכים להעלאת רמת הבטיחות של הצמיגים בכלי הרכב. בין השאר נתבקשה הועדה להציע פתרונות להגברת הפיקוח על יבוא צמיגים לארץ כמו גם כיצד לחייב את בעלי הפנצ'ריות להתקין צמיגים בהתאם להוראות היצרן בלבד.