נוכח מצבה העגום של ג'נרל מוטורס ומהלך מימוש הנכסים שלה, הוחלט על מכירת סאאב עוד בתחילת 2009. ג'נרל מוטורס בחרה בקוניגסג כרוכשת סאאב אשר הועדפה על פני שתי קבוצות רכישה אמריקאיות בשל היותה יצרנית רכב ובשל הבעת המחויבות לשמור על המותג רענן וחי.

על פי הדיווחים בעיתונות הכלכלית בשבדיה, כאשר נושא הדגל הנו העיתון Goteborgs-Posten נראה כי קבוצת המשקיעים אשר עמדה מאחורי קוניגסג בהצעת הרכש, חוזרת בה. הסיבה? קשיי מימון ושינויי בעלות (מארק בישופ מכר 22% שהחזיק בקוניגסג למשקיע עלום). פנייה של יוראן הוגלאנד (Joran Hagglund), שר התעשייה של שבדיה להבהרות מטעם חברת קוניגסג טרם זכתה לתגובה.

הולדה פון קוינגסג, אישתו של מייסד קוניגסג, כריסטיאן פון קוניגסג, ודוברת החברה ציינה כי לעת עתה היא אינה יכולה להזים את השמועות בקשר לבעלות על סאאב. עם זאת לחיוב ציינה כי המגעים עם ג'נרל מוטורס נמשכים כרגיל.

דוברה של סאאב הנרכשת (או שלא), ג'ונילה גוסטאבס, ציין כי המגעים נמשכים כרגיל וכי החברה מצפה לסכם את הרכישה עד תום הרבעון השלישי, קרי ה-30 לספטמבר.

האם שתי קבוצות המשקיעים האמריקאיות אשר הביעו עניין ברכישה תחזורנה לתמונה או שמא מדובר ב"שיהוק" במו"מ בכדי לשפר עמדות? מה יעלה בגורלה של ה-9-5 החדשה שלא מכבר נחשפה? נמשיך לעקוב ולעדכן.