מחר (ה-14 באוגוסט) יערוך בית המכירות הפומביות היוקרתי בונהאמס מכירה פומבית של למעלה מ-100 יצירות מוטוריות ייחודיות, כאשר המשותף לרבות מהן הוא עברן בחיק סלבריטאים או מפורסמים אחרים. כך למשל יוכלו המתעניינים ברי המזל לשים ידם על הפרארי הנדירה של פעלולן האופנועים (ז"ל) איוול קאניבל – דייטונה ספיידר מ-1973 – שבבונהאמס מאמינים שישלמו עבורה לפחות מיליון דולר. קאניבל נאלץ למכור אותה בשעתו לאחר עוד אחת מהתרסקויותיו הרבות, שכן כבר לה הצליח להיכנס אליה בכוחות עצמו, לבטח שלא לנהוג בה כראוי...

רבים היו מוכנים לשלם פי כמה מהמחיר ההתחלתי – 250-300,000$ - המבוקש עבור הקאדילק המשוריינת של אל קאפונה (למטה), בוס המאפיה המפורסם מכולם, אילו רק ידעה לדבר... קאפונה הפך לאוהב החיים הטובים באופן הקיצוני ביותר ביום שעלה לגדולה והשתלט על העולם התחתון בשיקאגו. בין יתר אהבותיו היו דגמי קאדילק עם מנועי V16, מהן החזיק אחת מכל סדרה ושנתון.
קאדילק V16, יד שניה, מגנגסטר
צילום: מנהל
הקאדילאק V16 סדרה 425 המשוריינת של אל קאפונה. קאפונה היה חובב קאדילאק V16 והחזיק בכל הגרסאות של הדגם, עד לגמר הייצור. השריון כאן כולל לוחות פלדה בעובי 6 מ"מ וזכוכיות חמש-שכבתיות. מחיר משוער: 250-300,00$
לצד יצירות פאר אמריקניות קלאסיות כמו הלינקולן הפתוחה ששימשה את רוזוולט במסע הבחירות שלו ב-1935 או קורד 812 עם מגדש על מ-1937, מוצעות למכירה גם כמה יצירות נדירות ביותר – לפעמים העותק היחיד שיוצר – של מכוניות קונספט או תצוגה. דוגמאות הן ה- Ghia L 6.4 Coupe מ-1960 או ה- Flajole Forerunner המוזרה מ-1955.
בין יתר המציאות שתועלנה מחר מתחת לפטיש הכרוז נציין עוד את הבנטלי Park Ward Drophead Coupe של בעל מספנות הענק בסקוטלנד, בהן נבנו אוניות הפאר המפורסמות 'קווין מרי' ו'קווין אליזבט', מרצדס 300SL שאחת מקורית – ללא קשר לעבר "סלבריטאי" – תמיד תחליף ידיים תמורת לא מעט מאות-אלפי דולרים.

המכירה הפומבית מרכזת כמה אוספים פרטיים גדולים כמו גם מכוניות בודדות, כאשר הכותרת היא כאמור "מכוניות של מפורסמים" למרות שלא כולן כאלו. מה שאינו נתון לוויכוח הוא איכות המכוניות ונדירותן – הן ככלי רכב והן אם זהו הסיפור וההיסטוריה של כל מכונית, מה שהופך מכירה זו לאחת המסקרנות ביותר שנערכות באמריקה בתקופה האחרונה.

מומלץ להיכנס לגלריה המצורפת מכאן, או משמאל לידיעה.