היא אולי נחתה כאן בתאום מושלם עם החלת המס הירוק, אבל את משוכת שווי השימוש הנוכחית (שתהיה עמנו עד סוף שנה זו) היא לא הצליחה לעבור. טויוטה פריוס הקודמת הצליחה להיות ירוקה וגם להתברג בקבוצה 4 לצורכי שווי שימוש. כניסה זו – ללב שוק הליסינג – עזרה לפריוס למצוא לא פחות מ-1,992 לקוחות חדשים בשנה שחלפה. רק לשם השוואה, הונדה סיוויק ההיברידית – שלפרוטוקול יש לומר מציגה תפיסה "נקייה" שונה מזו של טויוטה – מכרה 815 יחידות היברידיות. נתון לא רע לכשעצמו, אבל נמוך משמעותית מזה של טויוטה.
נתוני המסירות הנאים לא מנעו את טענות אנשי 'יוניון מוטורס', יבואנית טויוטה, כי אם היו להם יותר "פריוסים" למכור, הם היו עושים זאת בקלות. טענות הנשמעות לא אחת מיבואניות רכב שונות, אבל הפעם, עם יד על הלב, נראה שאנשי טויוטה ישראל צודקים. המשבר הכלכלית מחד – שגורם לאנשים שבכיסם מצויה הפרוטה, לנסות לרכוש מכונית שאינה מנקרת עיניים – והרצון לרכוש מוצר עם "אמירה" מאידך, הציב את הפריוס בעמדת מפתח.
טויוטה פריוס החדשה לא תיכנס לקבוצה 4
צילום: מנהל
טויוטה פריוס דור שני
אבל זה היה עם הפריוס הקודמת, זו החדשה טכנולוגית לא פחות מקודמתה, מעוצבת בכוונה שונה מכל דבר אחר הכביש (בדיוק כמו קודמתה) ומציגה תפיסה ירוקה ברוח התקופה (כמו...). היא בקלות יכלה להיכנס לנעלי הפריוס הקודמת אלמלא תג מחיר התחלתי של 152,000 שקלים. כ-8,000 שקלים יותר מהפריוס הקודמת, המאלצים אותה להתרחק ולחצות את סף הקבוצה המועדפת על חברות הליסיניג וממספרי המסירות הגדולים.

בשיחות קודמות הבהירו אנשי טויוטה ישראל כי ברצונם לשמור על התחרותיות שאפיינה את הדגם היוצא ולהישאר בגבולות קבוצה 4 לצורכי שווי שימוש. הם גם סיפרו כי בכוונם להביא גרסה מאובזרת ויקרה יותר (כפי שעשו בעבר) וכי נשקלת אפשרות לייבא גרסה עם גג סולארי. זו האחרונה מאפשר סירקולציה של אוויר בעת חניה כמו גם אפשרות להפעיל את המזגן החשמלי כמה דקות לפני ההתנעה.
אבל כעת עם השקת הפריוס החדשה בישראל נראה שהקלפים שהיו בידי יוניון מוטורס נטרפו. "ליד החדשה" שחולקה לטויוטה ישראל יש להוסיף את מנגנון המס הירוק החדש. על פי המס החדש מצבן של המכוניות ההיברידיות בחמש השנים הקרובות יורע וזאת מתוך ציפייה שהיצע הדגמים "הירוקים" בישראל יגדל. כך או כך, משימת שחזור נתוני המכירות של הדגם הקודם לא הולכת להיות קלה.