מימין: יואב חפץ וגיל אגמון בעת השקת המאזדה 3 בישראלגיל אגמון מנכ"ל דלק מוטורס מאמין ששנת 2009 תסתיים בצורה טובה ממה שציפו עם מכירות של כ-160,000 מכוניות. אגמון שאמר את הדברים בהשקת המאזדה 3 החדשה והכל כך חשובה, טען שבסך הכל מדובר בשנה לא רעה בכלל. "נכנסו למשבר משנת שיא, ולכן כל עצירה נראית כמו ירידה אבל 2005 הייתה שנה פחות טובה ו-2009 היא עדיין שנה מצוינת". אגב, אגמון מצפה ששנת 2010 תהיה שנה טובה הרבה יותר.

לפי אגמון עליית המכירות הצפויה בחודשים הקרובים אינה קשורה לשינויי המיסוי הבאים (בעקבות המיסוי הירוק), אלא לעובדה שחברות הליסינג חייבות להצטייד. "מאז ינואר נוצרה תחושה אצל לקוחות ציי הרכב (כמו חברות ההיי-טק למשל) שמחיר הליסינג עצמו צריך לרדת בגלל המשבר. מנגד, אצל חברות ציי הרכב היה ברור שמחיר הליסינג אינו משקף את המציאות והוא צריך לעלות. התוצאה הייתה שלקוחות ציי הרכב משכו את תקופת השכירות ודחו את החלפתן המכוניות שברשותן.
ברור היה שלמצב זה יש סוף ויבוא יום והם יאלצו להחליף את צי המכוניות המתיישן אצלן. במאי יוני זה קרה – קפיצה מטורפת במסירות מכוניות חדשות בעקבות הצטיידות חברות הליסינג מחדש. לא בגלל המיסוי הירוק כפי שסברו תחילה. פשוט המכוניות אצל לקוחות ציי הרכב עברו כבר בחצי שנה את התקופה שהן חייבות לחזור לחברות הליסינג. מתישהו הכוס מתמלאת וגולשת וזה מה שקרה".

לגבי המיסוי הירוק הסביר אגמון שמדובר ברעיון נכון שמימנו נולד אנדרוגינוס בו הקנס קשור למס ולדעתו זה אסון. "הבעיה האמיתית היא העתיד. מחר יהיה אביזר בטיחותי שיוזל ועדיין לא יהיה שווה להביא אותו בגלל תוספת המס. אפילו אם יגיע מנוע ירוק יותר שיהיה לו פרס, הרי שהדבר הראשון שהוא מקבל זה מס נוסף שיהפוך את הגעתו ללא כדאי. בארבע השנים האחרונות היה תהליך של הורדת מיסוי ועכשיו גמרו זאת בשנייה".

אגמון מעריך שבשנת 2010 נראה התייקרות מסוימת של המכוניות בגלל ביטול קבוצות שווי השימוש, אך מאמין שעדיין תחום הליסינג ישמור על מעמד חזק למדי בקבוצות הרלוונטיות.