פחות משנה לאחר ההשקה המקומית המוצלחת ל-XC60 מבצעת וולוו שינוי מהותי במבחר רכבי הפנאי שלה, עם החלפת גרסת הדיזל לדגם. מדובר ביחידת הכוח החדשה שהופיע לראשונה ב-S80 מתוחת הפנים שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה.
את מקום מנוע חמשת הצילינדרים המוכר המייצר 185 כ"ס, יתפוס מנוע חדש אשר שיווקו החל לאחרונה באירופה. הנפח דומה, אך בעזרת שני מגדשי טורבו בגודל שונה (במקום אחד בגרסה היוצאת), מייצר המנוע החדש 205 כ"ס ומומנט של 42.9 קג"מ (לעומת 40.8). העובדה ששיא המומנט מושג כעת כבר ב-1,500 סל"ד, לעומת 2,000 בגרסה המוכרת מגבה את טענות וולוו על כך שהמנוע החדש אמור להעניק תגובה מיידית יותר ללחיצה על המצערת בזינוק מעמידה (שם הייתה ההשהיה מורגשת). הוא גם אמור לשפר משמעותית את תאוצות הביניים. נתוני הביצועים הרשמיים שופרו מהותית ועומדים כעת על 210 קמ"ש מרביים והאצה של 8.9 שניות למאה, לעומת 200 קמ"ש ו-9.9 שניות בגרסה המוכרת. המנוע החדש גם אמור להיות נקי וחסכוני יותר.

הגרסה החדשה ל-XC60 תנחת בארץ כבר בחודש ספטמבר הקרוב ותוצע במחיר דומה לזה של הדגם שהכרנו. המנוע החדש יגיע תוך זמן קצר לרוב מבחר הדגמים של וולוו מתוך שאיפה לעמוד בתקנות יורו 5. למעשה ובאופן מוזר רק ליורד השטח הבכיר של החברה, ה-XC90 הוא אינו מתוכנן להגיע.