קיץ. חום יולי אוגוסט כבר מזמן ביצע השתלטות קולוניאלית על יוני ואוהבי הטיולים נשארים אך ורק עם השעות הקטנות של תחילת וסוף היום. וכמובן הלילה. וזה בדיוק מה שעשו אנשי אבניר – תכננו טיול ערביים ולילה למועדון הטרקטורונים שלהם, מועדון קאן-אם, בערבות צפון הנגב, שבסופו ארוחה ופינוקים.

היענות חברי המועדון לטיול היתה רבה – כנראה שהצמא לטיולים בעונת הקיץ רב במיוחד – וכמעט 40 כלים התייצבו בשתי שורות ארוכות מחוץ לבית קמה, משם יצא הטיול. בניגוד לטיולים קודמים אליהם הצטרפנו, הפעם נראו על ה"גריד" גם לא מעט טרקטורונים ספורטיביים ממשפחת ה-DS לצד ה"מקס"ים כפולי המושב. לא ברור לי איך אפשר ליהנות מטיול רגוע על גבי צרעת DS עצבנית, ולרע המזל כנראה שגם לחלק מרוכבי ה-DS זה לא היה ברור. התסכול מהנסיעה האיטית בחבורה נפרק בצורת השתוללות מיותרת שרק תרמה למפלס האבק, שגם כך היה ברמה שיצרה סכנה ממשית ל"חורף אטומי"*...

מבית קמה הפליג הטור, בהדרכתו המנוסה של רני פלג, במסלול שחיבר בין תלים (נג'ילה, קשת, חסי), נחלים (שקמה) ובתרונות רוחמה ולסיכום, כאמור, ארוחת ערב דשנה מלווה במסאג'ים ופינת זולה באמצע המדבר. אין דרך ראויה מזו לסיים טיול לילי בשטח.

אז היה לנו מסלול מרתק, במיוחד עם תוספת סיפורי אלף הלילה ולילה של רני, שקיעה מהממת שפרשה בפנינו גווני אדום וכתום שכבר שכחנו שקיימים וסיום רגוע ומרגיע. התחלנו בשבע בערב וסיימנו בחצות, מלאי מצברים לקראת סוף שבוע עם הילדים – או שבוע העבודה שבא אחריו. וכשכל זה מגיע במחיר מסובסד (כנראה מאוד מסובסד, לפי החשבון שלנו) של מאה שקלים בלבד, לא פלא שהיה מפוצץ.

*'חורף אטומי' הוא שם לתרחיש בו בעקבות פיצוץ, או סדרת פיצוצים, אטומיים עולה לאטמוספירה כמות גדולה של אבק שחוסמת את קרני השמש וגורמת לצניחת הטמ' בכדור הארץ למשך שנים.