אחרי שהציגה את הקונספט (בתערוכת דטרויט 2009), ואחרי שחשפה את הגרסה האמריקנית (בתערוכת ניו יורק השנה), מתפנה סובארו להצגת הגרסה האירופאית של הלגאסי – הגרסה הרלוונטית אלינו. זו כמובן תענוד את הכיתוב המוכר לדרי ישראל, B4, ותגיע אלינו במהלך ספטמבר אוקטובר – מיד אחרי החשיפה הרשמית בתערוכת פרנקפורט הקרובה. איכשהו ב'יפנאוטו', היבואנית, הצליחו לשכנע את אנשי היצרנית היפנית שישראל מספיק חשובה כדי להשיק בבכורה אירופאית את המכונית החדשה.

מה יש במכונית החדשה
חיצונית הגרסה האירופית והגרסה האמריקנית דומות למדי עם שינויים קלים לעיצוב החרטום – בעיקר לסבכה הקדמית ולפגוש. אולם כפי שכבר כתבנו בעבר עם חשיפת הגרסה האמריקאית, לגאסי/B4 אינה הולכת רחוק במיוחד ומציעה מראה מוכר אך לא מודרני במיוחד.
מבחינת הממדים מציעה ה-B4 החדשה מידות גדולות מבעבר ומעט שונות מהגרסה האמריקנית. היא אומנם ארוכה בס"מ אחד בלבד ביחס ל-B4 המוחלפת (473 ס"מ בחדשה), אך מציעה תוספת של 8 ס"מ כאשר מודדים את בסיסי הגלגלים (לכדי 275 ס"מ). גם בשאר המידות מציעה ה-B4 מידות גדולות מבעבר – 178 ס"מ לרוחב (+5 ס"מ) ו-151 ס"מ לגובה (+4 ס"מ).
כך או כך, תוספת הסנטימטרים לכל הכיוונים אמורים לענות על נקודת התורפה של הדגם המוחלף – תא הנוסעים שכבר לא עמד בסטנדרטים של המתחרות.

מבחינת יחידות הכוח היצע ה-B4 יכלול מנוע 2.0 ליטר שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 6 יחסי העברה ומנוע 2.5 ליטר שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (אודותיה כבר סיפרנו לכם בהרחבה בעבר). לעת עתה יחידת הדיזל הראשונה של סובאורו לא תוצע בארץ בשל מחיר גבוה אותו דורשת היצרנית. אם התנאים ישתנו – כמו למשל שידוך תיבה אוטומטית למנוע הדיזל – יישקל העניין מחדש.
בארה"ב נמכרת המכונית גם עם מנוע 6 צילינדרים בנפח 3.6 ליטר (256 כ"ס) המשרת את ה-B9 טריבקה, גם אלינו הוא צפוי להגיע אך לא בחרטומה של ה-B4 אלה בזה של האאוטבק.
כמו ה-B4, גם האאוטבק נחשף בתערוכת ניו יורק האחרונה ולצד מראה של רכב פנאי, מציע – לפחות על הנייר – גם שיפור במרחב הפנימי. היצע יחידות הכוח כאן אינו כולל את ה-2.0 ליטר, אלא רק את המנועים הבכירים בארסנל של סובארו: 2.5 ליטר עם התיבה האוטומטית הרציפה ו-3.6 ליטר עם תיבה אוטומטית קונבנציונלית המוכרת מה-B9 ולה 5 יחסי העברה.
או-טו-טו בארץ: סובארו B4 חדשה (עדכון)
צילום: מנהל
כמה עולה?
ביפאנטו מצפים למכונית החדשה בכיליון עיניים – במיוחד ל-B4 – שכן זו הנוכחית היתה סיפור הצלחה של ממש בשוק הישראלי המקומי. די להסתפק בהצצה לנתוני השנה האחרונה כדי לראות זאת. כ-2,000 מדגמי המכונית נמכרו בשנה שחלפה – נתון שהעניק ל-B4 את המקום השלישי בסגמנט בטבלת המכירות השנתית. לא רע למכונית שאו-טו-טו מחולפת.
כמובן שביפנאוטו מצפים לא פחות מה-B4 החדשה, ולראיה מספרים כי שגרסת הבסיס צפויה להתיישר בגבולות קבוצה 4 לשווי שימוש, דהיינו כ-159,000 שקלים. לדברי היבואנית גרסת ה-2.0 ליטר תגיע ברמה גימור אחת גבוה מאוד, כאשר גרסת ה-2.5 ליטר תגיע בשתי רמות גימור. בנוסף וכדי לחזק את ה-B4 בישראל מתכננן היבואנית לייבא גם את גרסת הסטיישן של המכונית שתגיע עם מפרט דומה לאחותה הסדאנית.
כמו ה-B4, גם עבור האאוטבק נמצא 3 רמות גימור – 2 שיהדרו את מנוע ה-2.5 ליטר ואחד שיפאר את גרסת ה-3.6 ליטר הבכירה. המחיר טרם נמסר אך הוא אינו צפוי להיות נמוך מהמחיר של הגרסאות האאוטבק הנוכחיות.